Grenslandpad

Terug naar forum overzicht

Grenslandpad LAW 11

Naar de routepagina
96reacties
Inloggen of registreren (gratis) is nodig om een reactie of bericht te kunnen plaatsen.
  1. C.M.Louwerse

    Grenslandpad Braakmangebied.

    Een reactie op het bericht van MCaud dd 4 feb.
    Hartelijk dank voor je melding over het Grenslandpad.
    Om met het laatste te beginnen: gelukkig dat je geen last had van de boer - onverhard lopen is toch beter dan de omweg over asfalt. Vaak is er van belemmering sprake als het vee buiten loopt, dus in het zomer halfjaar.

    Maar bij de andere opmerkingen plaats ik toch wat kanttekeningen:

    Direct na het aquaduct loopt een pad langs het water - een kruis op een SBB paaltje. Meteen na het smalle randje struiken gaat linksaf een ruiterpad, langs een slagboom - met een kruis. Er vlak naast weer een slagboom, dus de tweede, naar een graspad = linksaf. Een afslagteken op de biels van de veeverzamelplaats en een afslagteken (op groen schildje) op een SBB paaltje rechts van de asfaltweg. Zelfs een kruis op een weidepaaltje mocht je rechtdoor lopen. Het lijkt me onlogische dat alle tekens weg zijn/vernield zijn - binnen een maand gaan we eens kijken.
    Er zit dus geen slagboom op de asfaltweg zelf! In de gids staat na aquaduct even rechtdoor, waar klinkers overgaan in asfalt linksaf. Duidelijker omschrijving is niet mogelijk!
    (vermoedelijk de asfaltweg gevolgd i.p.v. linksaf het graspad?)

    Voor het pad na de S-bocht wordt in de gids al gewaarschuwd. Daarenboven staat op de website een wijziging,(zie de melding van blz. 37 kaart 10 daar) die vertelt dat het gravel fietspad moet worden gevolgd - SBB heeft bij hun bezuinigingen het onderhoud aan het voetpad geschrapt - met even een paar bramenstengels weghalen is voor de markeerder geen oplossing, dat heb je zelf gezien hoeveel dat is. Trouwens ook de markering volgt (natuurlijk) het fietspad.

    Blijft over mijn suggestie: volg altijd de markering, is het niet duidelijk kijk dan op de kaart, kom je er nog niet uit raadpleeg dan de tekst, maar vergeet niet de wijzigingen te bekijken op de website.

    Nogmaals dank voor je melding en een goede verdere wandeling gewenst op het Grenslandpad.

    Chris Louwerse padcoördinator Grenslandpad west.

  2. MClaud

    Gisteren gewandeld van Sint Laureins naar de Westerscheldetunnel. Ik vond de markering vanaf het aquaduct (kaart 9) onduidelijk en heb de 2e slagboom niet gevonden, pas in het Braakmanbosje de route weer opgepakt. Kan het zijn dat hier een deel van de markering 'verdwenen is?'

    Het pad na de S-bocht in natuurgebied Braakman noord was overwoekerd met bramenstruiken. Het fietspad is een prima alternatief, maar ik ben wel nieuwsgierig of er momenten zijn waarop er wel links van de greppel gewandeld kan worden.

    Overigens waren mijn eerste ervaringen met het Grenslandpad super. De koeien en stier stonden op stal, de grasdijken en weilanden waren met wat glibberpartijen goed te belopen. Mooie ontmoetingen gehad.

  3. marlenevandenbos

    Twee opmerkingen* (waarvan ook een melding gedaan) bij het traject van Hamont naar Stramproy, beide net voorbij Hamont:

    - Op pagina 165 van de wandelgids uit 2014 staat in regel 6: "Voorbij huisnr 47 rechtsaf, Winter". Dit klopt niet. Het weggetje 'Winter' ligt tegenover huisnr 66 (een manege). Maar de route voert hier gewoon rechtdoor, niet rechtsaf.

    - Een klein stukje verderop, bij het begin van Hamontlo, lijkt een nieuwe markering linksaf de Merelstraat in de leiden. Dit klopt niet. Je moet hier gewoon rechtdoor en een stukje verderop rechts.

    Verder is de route overigens uitstekend gemarkeerd :-) .

  4. C.M.Louwerse

    Grenslandpad eerste etappes.

    Een reactie op de vraag van MClaud 30 dec.
    Zelf heb ik geen ervaring met OV.
    Kijk zelf op www.delijn.be dan ontdek je dat de lijnen 62 (St.Laureins) en 63 (Bentille) je naar Eeklo kunnen brengen.
    In Eeklo kan je met lijn 58 naar Gent of Brugge.
    In Eeklo kan je alleen met scholierenlijn 612 richting Nederland = Aardenburg - Oostburg. Je snapt dat die niet dikwijls rijdt. Dit is een lijn van het Nederlandse Connexxion.
    Een Belgische Meetjeslandse Belbus kan je wel naar Sas van Gent brengen 09 2119191
    Veel succes met de OV puzzel.
    Een hele prettige wandeling gewenst, maar pas op bij een boer langs de Eekloosche Watergang - de omleiding gebruiken?

    Chris Louwerse padcoördinator Grenslandpad west.

  5. MClaud

    Heeft iemand ervaring met het openbaar vervoer op de 1e etappes van het Grenslandpad? Met name in de buurt van Sint Laureins en Bentille?

  6. C.M.Louwerse

    Herstel palen.

    De palen 24 en 38, die door "Rotterdam" 30 oktober zijn gemeld, zijn ondertussen keurig door de onderhoudsploeg van het wandelnetwerk "Sporen in de Zak" hersteld.

    Chris Louwerse padcoördinator Grenslandpad west

  7. Anja187

    pagina 199 kaart 42:

    nieuwe horeca : http://kloosternieuwkerkgoirle.nl
    Nieuwkerk 2 , 5051 PN Goirle

  8. C.M.Louwerse

    Grenslandpad.

    Een reactie op de berichten van marlenevandenbos:
    Boomloze put moet zo blijven.
    De brug komt waarschijnlijk terug, dus hoeft niet in de tekst gewijzigd te worden.
    De verharde berm was al voor het bericht op het forum verscheen bij wijzigingen vermeld - dus de melder had daar (nog) niet gekeken.
    De "beton"weg moet nog steeds gecontroleerd worden.

    Hartelijk dank voor de ondersteuning bij mijn verhaal over de graspaden.
    Ook de opmerking over stikkers/verfstrepen past in mijn "straatje".

    Chris Louwerse (padcoördinator Grenslandpad west)

  9. marlenevandenbos

    Voor nog veel meer ervaringen op het Grenslandpad kun je terecht bij de Facebookgroep: https://www.facebook.com/groups/507359622747622/ .

  10. marlenevandenbos

    In en ten zuiden van Reusel is de markering verwijderd en vervangen door een nieuwe route. Het probleem is dat men een slecht soort plakkertjes heeft gebruikt, die snel loslaten, waardoor de oude (officiële?) en de nieuwe route nageneog onzichtbaar zijn.


    Ik herken ook nu nog de opmerking over de slecht plakkende stickers. Dit geldt op veel meer routes. Ik kan me voorstellen dat het voor markeerders fijn werken is met stickers. Maar ze zijn zo te merken ook kwetsbaar. Regelmatig zie ik een nog redelijk 'vers' exemplaar al omkrullen of is het beschadigd (omdat eraan gepeuterd is?) of (grotendeels) verdwenen. Vorige week op het Groene Hartpad heb ik enkele exemplaren gezien die duidelijk waren losgemaakt en verkeerd waren terug geplakt, dus een verkeerde kant op wezen. Ik ben benieuwd of gekeken wordt naar een betere kwaliteit stickers? Ik pleit in ieder geval in bosrijke gebieden voor eerherstel van de 'ouderwetse' verfstrepen! ;-)

Inloggen of registreren (gratis) is nodig om een reactie of bericht te kunnen plaatsen.
Steun ons