Groot-Frieslandpad

Groot-Frieslandpad LAW 14

Naar de routepagina
101reacties
Inloggen of registreren (gratis) is nodig om een reactie of bericht te kunnen plaatsen.
  1. mgoedegebuur

Bushalte Klein Groningen in Wijnjewoude staat niet goed ingetekend (en beschreven) op kaart 37. De halte ligt ten NNW van knooppunt 45 op de kaart en niet ten ZZO zoals getekend.
    Je komt dus niet langs de bushalte tijdens de route.

Je moet vanaf de bushalte 250 meter teruglopen (vanuit Assen) of 250 doorlopen (vanuit Leeuwarden en dan linksaf Opperbuorren in.
    De juist tekst is dus:

=> regel 1:Weg oversteken en direct rechtsaf Opperbuorren in.
    <= regel 22/23 U komt uit bij kp 45. (De bushalte is zo'n 250 meter naar rechts langs de provinciale weg.)

En voor kaart 36:
    => regel 20: Steek deze over en ga linksaf naar knooppunt 45. (De bushalte is 250 meter verder naar links).
    <= regel 1 Oversteken, richting Klein Groningen.

2. wimvantuyl

Hallo,

Liep vandaag de kaarten 15,16 en 17. In het algemeen voortreffelijk beschreven en gemarkeerd! Maar de tekst bij kaart 17 is m.i. op een bepaalde plek onduidelijk. Ik bleek het althans niet goed begrepen te hebben. Bladzij 53 van het bijbehorende boekje, regel 6 van boven .
    "Bij rotonde derde weg links, voetpad langs Wethouder Westdorppad ".
    "Bij rotonde" , is m.i. erg vaag. Ik vatte het op als: na rotonde doorlopen en dan derde weg links. Dat bleek niet de bedoeling. Bedoeld wordt: je draait 180 graden met de rotonde mee en slaat vervolgens de Wethouder Wethouder Westdorppad in, die zich op dat moment inderdaad aan je linker hand bevindt.

3. Team Wandelnet

Beste .....,

Bedankt voor je bericht. Ik zal het doorgeven aan de Padcoordinator van het oostelijk deel van het Groot- Frieslandpad.

Fred Triep, Team Wandelnet, Padcoordinator westelijk deel Groot- Frieslandpad

Op kaart 27 en 28 is vlakbij het schutsluisje een koffiekop-symbool op de kaart geplaatst. Bij deze boerderij is geen koffie verkrijgbaar. Wellicht wordt een koffieadres bij de jachthaven bedoeld, dit is ongeveer een kilometer verder/eerder, aan de andere kant van het sluisje.

4. Maigan

5. lekkerbierke

Vanaf de zomer 2016 lopen wij aaneengesloten van Bergen aan Zee naar Leer.De kop van Noord-Holland ligt inmiddels al ver achter ons.Tot nu toe is de route zeer duidelijk aangegeven.Je zou wel zonder boekje kunnen lopen,maar dat risico nemen we niet.Bovendien staan er in het boekje leuke aanvullingen bij in de vorm van informatie van lokale bezienswaardigheden.Het enige minpunt is van de etappe`s is, dat het openbaar vervoer op de zogenaamde dag-trajecten zeer slecht is. Het zijn zoals in het boekje ook al aangegeven staat,slecht`s suggesties,maar een uur en drie kwartier reizen tussen de etappe`s in is wel heel erg veel.Vandaag etappe Nij Beest-Hemrik gelopen.Werkelijk een schitterende route met ook weer eens bos op het "wandelmenu".

6. k.knijnenberg@quicknet.nl

Hoi wandelvrienden, Voor de liefhebbers die naast het wandelen ook als hobby aan Geocaching doen heb ik goed nieuws! Langs de route en het traject Aartswoud naar Medemblik liggen een aantal groene stipjes die snel te scoren zijn. Met name langs het Pannepad ligt mijn serie 1 t/m 6. Heeft iemand anders nog tips over een deel van het traject waar het makkelijk scoren is dan hoor ik dat graag.

7. Het Boshuis

Ik kom de laatste tijd regelmatig wandelaars tegen in wat ik "ons bosje" noem en de laatste tijd veel mensen die het Groot Friesland Pad lopen.
    Enthousiaste reacties over hun eerste etappe.
    Het is leuk dat ik al vele wandelaars die lid zijn van Vrienden op de Fiets in ons Boshuis heb kunnen herbergen. Leuk om aan deze nieuwe route te liggen.

8. pact_family

Gelukkig is het in deze Kerstvakantie weer heerlijk weer. Vandaag in het zonnetje weer een stuk Fries Frieslandpad gelopen. Workum - IJlst ontbrak nog in mijn traject tussen Stavoren en Bellingwolde. De rest had ik deze zomer gedaan zonder boekje. Met boekje is een stuk makkelijker. Mooi traject, maar dat komt ook door het aardige weer. Onderweg een leuk stuk langs het Gaastmeer. Blauwhuis (bekend van de Dakkapel) kan volgens het boekje niet worden aangedaan omdat de ganzen niet opgeschrikt mogen worden langs het fietspad. Ik zie verschillende fietsers die kant op gaan maar besluit zelf de omleiding te volgen. Die is ook de moeite waar, want komt langs een mooie spinnekopmolen aan het meer. Het laatste stuk is weer erg leuk, want dat gaat tot Oosthem door de weilanden. Je krijgt dan wel flinke lagen ganzenuitwerpselen aan je schoenen, maar dat mag de pret niet drukken. Mooie etappe, 22 km. Start en finish prima bereikbaar met dezelfde Arriva trein.

9. Team Wandelnet

Beste wandelaars,

Wil je in de winter (vanaf aanstaande maandag tot half februari) het traject Bergen aan Zee naar Schoorl lopen, lees dan het volgende bericht:

In verband met grote werkzaamheden in de Schoorlse Duinen (uitdiepen van een duinmeer) is een deel van de route van het Groot- Frieslandpad niet te belopen op werkdagen (maandag t/m vrijdag) in de periode19 t/m 23 december en 8 januari t/m 17 februari.

Door een veldmedewerker is een omleidingsroute gemaakt voor de betreffende data. Helaas mis je dan wel een groot stuk van de oorspronkelijke route. Als je dit traject toch graag de oorspronkelijke route wilt lopen, doe het dan in het weekend, in de kerstvakantie of na half februari.

De wijziging:

vanuit route Bergen a/zee en plaatsing omleidingsbord bij “Schoorlse Duinen” zie hieronder

vervallen ------> krt 01 blz 13 vanaf regel 12 u passeert bordje “ Schoorlse Duinen” voor top Linksaf bij knp 76 enz. STOP

Vervangen door: op splitsing knp 76 Rechts aanhouden (S.B.B witte pijlen) -volg smal bospaadje - ruiterpad oversteken -op viersprong rechtdoor - Doodweg volgen -op viersprong rechtdoor -op driesprong rechtdoor –MTB pad oversteken -bij knp 07 direkt linksaf smal pad omhoog -bij betonweg schuin (links) oversteken en smal voetpad volgen (S.B.B. groene pijlen) – Mtb pad oversteken -bij knp. 08 rechtdoor -zandpad oversteken -Mtb pad oversteken -bij asfaltweg rechtsaf -bij knp. 09 rechtsaf -bij viersprong linksaf -bij knp. 19 linksaf - asfaltweg oversteken bospad volgen (ter. info aan rechterzijde ziet u De BERENKUIL –koffierestaurant) –asfaltweg oversteken bospad/wandelpad volgen -bij overstap linksaf en direkt rechtsaf “Begrazingsgebied” smal heidepad volgen - na +/- 300 meter 1e markering oorspronkelijke route Groot Friesland Pad – rechtdoor naar vogelmeer- bij knp 26 EINDE OMLEIDING (oorsprokelijke route volgen zie kaart 02 blz. 15 regel 9 )

Omgekeerde route vanuit Schoorl en plaatsing omleidingsbord bij hoge paal rechtdoor zie hieronder

vervallen : vanaf krt 02 blz 13 regel 9

Vervangen door : Ga bij duinmeer en knp 26 linksaf - voor paal linksaf - na +/- 150 meter bij hoge paal Rechtdoor (i.p.v. oorspronkelijke route rechtsaf) - u volgt smal heidepad -na 300 meter overstap - rechtsaf bospad/wandelpad (S.B.B. groene pijlen) - asfaltweg oversteken -bospad volgen (ter info links ziet u De Berenkuil) – asfaltweg oversteken naar schelpenpad -bij knp. 19 rechtsaf - bij viersprong rechtsaf - bij knp. 09 linksaf asfaltweg - na 50 meter linksaf smal bospad volgen - MTB pad oversteken - zandpad oversteken - bij knp. 08 rechtdoor - Mtb pad oversteken - bij betonweg schuin oversteken smal voetpad - bij knp 07 rechtsaf Doodweg volgen ( S.B.B. witte pijlen) - Mtb pad oversteken - op driesprong rechtdoor - op viersprong rechtdoor - op viersprong rechtdoor - ruiterpad oversteken - smal bospad volgen - bij knp. 76 links aanhouden - na 50 meter bord Noordhollands Duinreservaat – EINDE OMLEIDING - (oorspronkelijke route volgen zie kaart 01 blz 13 regel 10)

Zie verder ook op de website bij wijzigingen

Fred Triep,
    Padcoordinator Groot- Frieslandpad (NH) en team Wandelnet

10. Team Wandelnet

Beste Tjallie,

Deze week heeft de veldmedewerker van het betreffende traject een nieuwe markering aangebracht, zodat iedereen hopelijk weer goed loopt.

Nogmaals bedankt voor de melding

Met vriendelijke groet

Fred Triep, Team Wandelnet

Afgelopen donderdag traject Krabbedam-Dirkshorn gelopen. Prachtig en prima aangegeven, tot het laatste stuk over een dijk waar men bezig was met werkzaamheden. Wij hebben daardoor een afslag gemist, zoals ook iemand hiervoor al heeft gemeld. Omdat ik in die buurt woon, ben ik vandaag gaan kijken waarom we deze afslag niet gezien hebben. Wat blijkt, er is een klaphekje weg gezet, waar inderdaad een rood-witte markering op was aangebracht. Het klaphekje is langs de kant tegen een hek gezet, zodat de aanwijzing niet meer zichtbaar is. Dus een stukje voor het eind van de dijk moet je rechtsaf slaan, richting een maisveld. Het is een onverhard pad die naar het dorp Dirkshorn voert.