Iconen in HollandCity

Nederland als metropool met districten

Vanuit het HollandCity concept positioneert NBTC Nederland als metropool met verschillende aantrekkelijke districten. Voor internationale bezoekers zijn de afstanden in Nederland heel klein. Ze beseffen alleen vaak nog niet dat ze snel en eenvoudig andere interessante steden en regio’s kunnen bezoeken. Door Nederland als een grote stad te presenteren, maken we dit bekend en brengen we toeristen op nieuwe ideeën die hun beleving van Nederland completer en rijker maken. 

Volg je passie en beleef meer

In het HollandCity concept spelen verhaallijnen een belangrijke rol. We koppelen plaatsen in Nederland aan elkaar via een gemeenschappelijk thema. Bezoeken mensen met interesse in Van Gogh nu vooral het museum in Amsterdam? Wij laten zien dat de regio Arnhem met het Kröller-Müller Museum hun reis zal verrijken, net als een bezoek aan Brabant, waar de schilder werd geboren en opgroeide. Ben je geïnteresseerd in geschiedenis? Dan zal de verhaallijn over de Hanzesteden jou zeker aanspreken. Deze steden combineren zichtbare cultuur- en handelshistorie met gezelligheid. Bovendien zijn ze eenvoudig bereikbaar met de Hanzestedenlijn!

Verlaat de gebaande paden

Via verhaallijnen willen we mensen verleiden om de gebaande paden te verlaten. Zo ervaren zij meer plekken en producten in ons land. Het maakt hun beleving rijker en het versterkt het regionale verdienvermogen. Tegelijkertijd ontlasten we de hotspots. Wat is hiervoor nodig? Verhaallijnen die aansluiten op de interesses van toeristen en samenwerking met de Nederlandse partners die binnen de verhaallijn passen. Daarnaast is een goede bereikbaarheid en verbinding tussen de verschillende plekken in een verhaallijn essentieel.

Introductie nieuwe verhaallijnen

In het najaar van 2015 heeft NBTC met alle provincies gesproken en geïnventariseerd in welke verhaallijnen zij willen deelnemen. Op basis hiervan zijn we tot verschillende verhaallijnen gekomen, zoals ‘Nederland Waterland’ en ‘Mondriaan tot Dutch Design’ die we naar verwachting in 2016 introduceren. Ook werken we aan de verhaallijnen ‘Hanzesteden’, ‘Castles and Countryhouses’, ‘Gouden Eeuw’ en ‘Dutch Cuisine’ en wordt de internationale vraagpotentie van een lijn rondom de ‘Romeinse Limes’ dit jaar nog onderzocht. Een verhaallijn rondom het thema ‘Bloemen’ volgt in 2018.

Steun ons