Routewijzigingen Krijtlandpad SP 7

2. Alle trajecten
  3. Tips & ervaringen22
  4. Meldingen & wijzigingen
Pagina/Regel/Kaart Richting Melding Tekst wijzigen in/nieuwe situatie Categorie Datum
17|14-|1 heen Bij Gronsveld breidt het industriegebied nog steeds uit. Goed voor de economie, maar minder leuk voor de wandelaars op het Krijtlandpad. Na eigen onderzoek en navraag bij autochtonen hebben we de navolgende wijziging aangebracht en gemarkeerd. kaart 1 Maastricht richting Gronsveld op één na laatste regel: ......U volgt het fietspad langs de Köbbesweg.Op de eerste kruising rechtsaf. Verharde weg volgen. Op eerste onverharde grindweg rechtsaf. De rest van de tekst vervalt. Tracering 18 feb 2014
17|2|1 terug Bij Gronsveld breidt het industriegebied nog steeds uit. Goed voor de economie, maar minder leuk voor de wandelaars op het Krijtlandpad. Na eigen onderzoek en navraag bij autochtonen hebben we de navolgende wijziging aangebracht en gemarkeerd. kaart 1 Gronsveld richting Maastricht begin tekst De eerste anderhalve regel van de tekst kunnen vervallen. Tekst begint met Bij wegkruis...... De gearceerde tekst is de wijziging. 17 feb 2014
19 | 4 | 2 Gronsveld - Eijsden Putstraat Catharinastraat Tracering 21 jan 2014
19 | 2 | 2 terug tekst invoegen op regel 2 Maas, rechtsaf na Maas rechtsaf " klinkerweg omhoog" , Bat 23 mei 2014
19 | 12 | 2 heen tekst invoegen regel 12 achter (klinkerweg naar RWS meetstation) (klinkerweg naar RWS meetstation) en direct achter klinkerweg naar links naar de dijk . 23 mei 2014
19-1-2 heen Bij Gronsveld breidt het industriegebied nog steeds uit. Goed voor de economie, maar minder leuk voor de wandelaars op het Krijtlandpad. Na eigen onderzoek en navraag bij autochtonen hebben we de navolgende wijziging aangebracht en gemarkeerd. kaart 2 Maastricht richting Gronsveld begin tekst: .....deze grindweg blijven volgen.....Bij een spoorwegovergang... De gearceerde tekst is de wijziging. Tracering 18 feb 2014
19|laatste 3 regels|2 terug Bij Gronsveld breidt het industriegebied nog steeds uit. Goed voor de economie, maar minder leuk voor de wandelaars op het Krijtlandpad. Na eigen onderzoek en navraag bij autochtonen hebben we de navolgende wijziging aangebracht en gemarkeerd. kaart 2 Gronsveld richting Maastricht laatste drie regels: .......Voor de overweg linksaf. U volgt de grindweg tot de eerste asfaltweg. Hier gaat U linksaf. Deze weg volgen tot de kruising met de Köbbeswg. Hier gaat U linksaf. 17 feb 2014
21 | 9 | 3 => na '' vrijwel op het hoogste punt, de tekst '' scherp rechtsaf............ t/m ..........400 m linksaf, fietspad, meteen grindweg'' laten vervallen en vervangen door: (zie hieronder) ''rechtdoor en aan het eind linksaf, grindweg'' Tracering 21 jan 2014
21 | 26 | 3 ''Op een kruising van landwegen rechtsaf, grindpad, ga na 1 km aan het eind rechtsaf (asfaltweg)'' Tracering 21 jan 2014
21 | - | 3 een wandelaar meldt ons een verdwenen markeringspaal. - kaart 3, beschrijving blz. 21: Na 40 meter op een splitsing links aanhouden, grindweg, langs een bank. Op een driesprong rechts aanhouden, langs 'Grondwaterbeschermingsgebied'. Op de rechterhoek van de driesprong was een boom omgevallen/neergehaald en in stukken gezaagd. Er stonden meerdere kleuren paaltjes, maar juist de geel/rode was eruit getrokken; het gat was nog duidelijk te zien. Tracering 10 sep 2011
25 | 11 | 4 heen draaihek is weg regel 11 (door een draaihekje) vervalt, regel 12/13 (na een draaihekje ) vervalt 23 mei 2014
35 | 1-4 | 7 heen vervangen regel 1: "De Epenerbaan volgen" tot en met regel 4: "SBB-bordje" Na 30 meter gaat u linksaf over een houten bruggetje en ga verder door een tweede poortje. Vervolg het pad langs de Geul. Na ongeveer 250 meter bij een volgend ijzeren draaipoortje gaat u rechtsaf het weiland in, richting een volgend ijzeren draaipoortje. U passeert dit poortje en blijf dit pad langs de afrastering verder volgen. Ga de trapjes omhoog en ga op de asfaltweg linksaf. Volg deze asfaltweg ongeveer 250 meter. Bij de oprit naar huisnummer 23 gaat u rechtsaf en houdt meteen rechts aan. Bij de toegangspoort neemt u het pad dat rechts naast de poort loopt. Bij het ijzeren poortje gaat u het grasland in, houdt hierbij links aan, loop langs de bosrand. U verlaat dit gebied weer door een ijzeren poortje helemaal links bovenaan in de hoek. Ga hierna meteen linksaf. Na ongeveer 50 meter gaat u rechtsaf. Even verderop bij de houten slagboom aan uw rechterhand gaat u rechtsaf. Blijf dit smalle pad door struikgewas rechtdoor volgen tot aan de bosrand recht voor u. Op de kruising gaat u rechtsaf en volg dit smalle pad. U negeert het pad dat linksaf gaat. Bij de volgende kruising passeert u een houten slagboom, steek het brede pad rechtdoor over en ga hierna linksaf.” Tracering 23 apr 2016
35 | 9-12 | 7 heen vervangen regel 9: (vanaf laatste woord "op") tot en met regel 12 “Op de kruising slaat u linksaf. Na ongeveer 200 meter, bij een houten slagboom, gaat u rechtsaf, de helling omhoog. Even verder loopt u langs de bosrand. Bij de volgende T-splitsing gaat u rechtsaf de helling omhoog. Bij de kruising met een zitbank loopt u rechtdoor. Op de asfaltweg (Rugweg) gaat u rechtsaf en meteen weer linksaf, brede grindweg.” Tracering 23 apr 2016
35 | 8-10 | 7 terug vervangen regel 8: "Na een volgende" tot en met regel 10 :"(Epenerbaan) rechtsaf" “Bij een volgende slagboom gaat u rechtsaf, steek het brede pad rechtdoor over en ga langs de houten slagboom. Negeer het pad dat van rechts komt en volg het pad door de struiken. Bij de volgende kruising gaat u linksaf zodat de open vlakte aan uw linkerhand blijft. Negeer twee paden van rechts. Aan de rand van het bos passeert u weer een houten slagboom en ga dan linksaf. Neem het eerste pad linksaf en ga na ongeveer 30 meter een smal pad rechtsaf en door een ijzeren poortje. Ga hier rechtsaf en loop naar beneden met de bosrand aan uw rechterhand. Verlaat dit gebied weer langs een ijzeren poortje en vervolg het smalle pad. Aan het einde van dit pad, bij de ingang naar het buitenhuis, gaat u linksaf. Bij de asfaltweg, Bommerigerweg, gaat u linksaf. Na ongeveer 250 meter ziet u aan de rechterkant van de weg een smal trapje naar beneden. Ga hierlangs het weiland in en loop verder naar beneden richting de Geul. Hier aangekomen gaat u linksaf langs de Geul. Volg dit pad tot aan de asfalweg(Epenerbaan). Ga hier rechtsaf en na ongeveer 30 meter gaat u linksaf. Tracering 23 apr 2016
35 | 1-4 | 7 terug vervangen regel 1 tot regel 3/4 "een steile klim" Op de asfaltweg (Rugweg) gaat u rechtsaf en dan meteen linksaf, langs een metalen slagboom. Bij de kruising met de zitbank gaat u rechtdoor over het brede pad. Onderaan de helling in de bocht naar rechts, gaat u scherp linksaf, even verderop loopt u langs de bosrand. Bij de T-splitsing met de houten slagboom, gaat u linksaf. Op de kruising na ongeveer 200 meter, gaat u rechtsaf, een steile klim omhoog.” Tracering 23 apr 2016
36 en 67 | bovenste van bldz 67 | 8 Betreft: Herberg Oud Holset te Holset (Lemiers): "Logies" nr.128 op kaart 8 staat op verkeerde plaats. Huisnummer is ook aangepast. "Logies" nummer 128 zijnde Herberg "Oud Holset" staat op de verkeerde plek getekend. Pim en Marivon van de Luytgaarden, de eigenaars, hebben ons hierop gewezen. Het "bedje" nr 128 (kaart 8) moet bij het dorpje Holset getekend staan. De Herberg ligt in de kern van het dorp Holset. Het adres is: Holset 54 6295 ND Lemiers (dorp Holset).telefoon 043-3066650, e-mail adres: info@oud-holset.nl website www.oud-holset.nl. Deze overnachtings- en eetgelegenheid ligt aan de route tegenover het kerkje van Holset. Openingstijden: alle dagen behalve dinsdag. Dinsdag wel geopend tijdens de schoolvakanties. Overnachtingen 21 jan 2011
37 | 13 | 8 heen bos is gekapt regel 13: " en donker sparrenbos " vervalt 23 mei 2014
37 | 2 | 8 terug bos is gekapt regel 2: "U komt door een donker sparrenbos" vervalt 23 mei 2014
37 | 4-6 | 8 terug vervangen regel 4 - 6: "Na 200 meter....evenals een voorrangsweg" "Deze grindweg blijft u steeds rechtdoor volgen tot aan een Y-splitsing met een breed zandpad. Er staat ook een bank met een houten zitting. Hier gaat u linksaf tot aan de asfaltweg. Deze weg steekt u rechtdoor over". Tracering 23 apr 2016
37 | 15 | 8 terug vervangen regel 15: "(Rugweg) linksaf" “Op een asfaltweg (Rugweg) rechtsaf” Tracering 23 apr 2016
37 | 8-14 | 8 heen vervangen regel 8: "U kruist een voorrangsweg" tot en met regel 14: "U maakt een bocht naar rechts" “Ga rechtdoor. Na 100 meter gaat u bij de volgende splitsing rechtsaf en blijft deze grindweg rechtdoor volgen. Even verderop bij een houten slagboom aan uw rechterhand komt van links een ruiterpad. Bij een open plek in het bos gaat u rechtsaf langs een houten slagboom. Op de volgende kruising gaat linksaf.“ Tracering 23 apr 2016
39 | 6/7 | 9 terug regel 6/7 "De Boudewijntoren de rug toekeren en na 25 meter bij een slagboom linksaf langs de bosrand." vervalt invoegen op regel 6 na "naar het Drielandenpunt." Het plein schuin naar rechts oversteken en voor restaurant linksaf grindpad. 23 mei 2014
39 | 4-8 | 9 heen 'slechtweer'-variatie op de route. Dit stuk van de route is grotendeels verhard, aan te raden wanneer het langere tijd regenachtig is geweest. Regel 4 vanaf “(Meelenbroekerweg)” tot “brede grindweg linksaf” wijzigen Regel 4: na (Meelenbroekerweg): Op kruising met wegkruis rechtsaf, na 100m linksaf, einde pad door hek het Struingebied Wolfhaag in. Daal de heuvel af richting poel. Passeer de poel rechts en volg de omheining en de bosrand tot u het Struingebied weer via een hek verlaat. Rechtsaf naar boven en linksaf door hek. Rechtdoor de wei oversteken,trap op en door hek. Linksaf (Gemmenicherweg) na 50m oversteken en bospad in. Bocht naar rechts volgen en bij kruising rechtdoor. Tracering 01 apr 2015
39 | 9/10 | 9 heen regel 9/10 " tot de Boudewijntoren op " vervalt regel 10 na het Drielandenpunt invoegen:" Hier schuin naar links plein oversteken". 23 mei 2014
39 | 8-10 | 9 terug 'slechtweer'-variatie op de route. Dit stuk van de route is grotendeels verhard, aan te raden wanneer het langere tijd regenachtig is geweest. Regel 8 vanaf " 1 km op een kruising” tot “Rarenderstraat en volg” wijzigen Regel 8: rechtdoor en bocht naar links volgen. Einde pad asfaltweg (Gemmenicherweg) oversteken en linksaf. Na 50m rechtsaf, door hek Struingebied Wolfhaag in. Wei rechtdoor oversteken en door hek, rechtsaf. Na 100m linksaf door hek. Volg bosrand en omheining. Passeer poel links en loop rechtdoor heuvel op, richting bosrand. Door hek, einde pad rechtsaf, op kruising linksaf (Meelenbroekerweg). Tracering 01 apr 2015
41 | 24 | 10 Huisnr. 14/15 links houden, grindweg Regel vervalt Tracering 21 jan 2014
41 | 11 t/m 14 van 2e alinea | 10,11 terug Routewijziging in verband met ruilverkaveling Van Vijlen naar Vaals regels 11 tot en met 14 "Negeer de eerste .................rechtsaf (Oude Akerweg)" moet worden: Bij kruis eerste zijweg links. Na 400 meter volg voetpad naar rechts. Na 30 meter buigt het voetpad naar links (langs ruiterpad). Na 300 meter voetpad rechtsaf blijven volgen, nog steeds langs ruiterpad. Aan het einde van het voetpad de weg rechtdoor blijven volgen langs de Schuurmolen en de manege. Tracering 28 mei 2011
41 | 5 t/m 8 van 1e alinea | 10 heen Routewijzging in verband met ruilverkaveling. Routebeschrijving kaart 10 Vaals naar Vijlen regels 5 tot en met 8 "Na de molen ......en gaat rechtsaf" moet worden Na de molen gaat U rechtdoor via het voetpad rechts van ruiterpad. Na 300 meter buigt dit pad en ruiterpad linksaf. U blijft dit pad volgen. Einde pad linksaf grindweg. Deze grindweg wordt asfaltweg. Einde weg rechtsaf is Weijerweg. Tracering 27 jun 2014
53 | 18| 14 heen regel 18:"Voor de oude stadspoort linksaf..." route trap op is afgesloten regel 18:Loop door de Berkelpoort rechtdoor. Na ong. 300 meter komt u bij de Grendelpoort. Hierna rechtsaf”. Tracering 10 okt 2016
53 | 1 | 52 terug nieuwe route vanaf regel 1 regel 1: “Op het Grendelplein linksaf door de Grendelpoort. Houd daarna rechts aan. Na ong. 300 mtr door Berkelpoort rechtdoor”. Tracering 10 okt 2016
59 | 2e alinea 9 | 16 2e alinea, Amby-Geulhem tekst aanpassing/wijziging i.v.m. gewijzigde situatie. regel 9 van 2e alinea: " .... . Na een bord Einde bebouwde kom grindweg. Na 100 m op splitsing rechts aanhouden, omhoog. ...." Tracering 21 jan 2014
59 | 2 en 3 | 16 Geulhem-Amby: i.v.m. verdwenen slagboom tekst aanpassing in regel 2 en 3. " ..... Op een viersprong scherp rechtsaf. Op spliting linksaf het pad volgen. Op een driesprong ..... " Tracering 21 jan 2014
66 | - | 6 mini camping Bovenste Bos; de groepsaccomodatie is gescheiden van de camping voor info: http://www.bovenstebos.nl/ Overnachtingen 10 mei 2014
66 | - | 6 camping De Grens Dit overnachtingsadres is vervallen Overnachtingen 10 mei 2014
66 | 0 | 1 Nieuw L&O-adres in Maastricht, op ca. 300 m. van de route. H.P.A.J. de Weijer, Heugemerstraat 84, 6229AS Maastricht T: 043 - 361 79 00 Overnachtingen 20 jan 2014
66 | - | 1 Nieuw Bed & Breakfast, Residence Danjou, in Maastricht Naam: B&B Residence-Danjou, Maria Kerkhof Adres: Anjoulaan 25 Postcode en woonplaats: 6213 CT Maastricht tel.nr.043-3258634 Mobiel: 06-10391766 E-mail: info@residence-danjou.nl Info: www.residence-danjou.nl afstand: gelegen in wijk 13, Biesland, ongeveer 2,5 km van de route, bereikbaar per OV. Overnachtingen 20 jan 2014
66 | 0 | 1 Nieuw B&B-adres in Gronsveld, op ca. 1,5 km van de route. B&B, fam. Reintjens, Gloriet 4, 6247 BB T: 043 - 40 81 252 M: 06 - 51 50 17 25 E: a.a.h.reintjens@home.nl I: www.lottysgrensstreektochten.nl Overnachtingen 20 jan 2014
66 | 0 | 4 Nieuwe natuurcamping in Noorbeek op ca. 0,5 km van de route. Camping "Grensheuvel", Voerenstraat 11, 6255 PB T: 043 - 457 13 72 E: info@camping-grensheuvel.nl I: www.camping-grensheuvel.nl Overnachtingen 20 jan 2014
66 | 10 | 4 10|4|Noorbeek|pension|Berg en dal, Bergenhuizen 13, 6255 NJ|(043) 4571248 Dit overnachtingsadres is vervallen. Overnachtingen 20 jan 2014
66 en 67 | - | 3 en kaart 16 een wandelaar meldt ons enkele mutaties m.b.t. overnachtingsadressen - Blz.66, nr.5, kaart 3: herberg 't Koffer in Mesch bleek na bellen geen overnachtingen meer te doen. - Blz.66, nr.10, kaart 4: pension Berg en Dal in Noorbeek bleek na bellen geen overnachtingen meer te doen. - Blz.67, nr.52, kaart 16: hotel Berg en Dal in Geulhem: we hebben daartegenover in de Geulhemmer molen wat gedronken; hotel Berg en Dal zag er zeer vervallen uit en er was geen kip te bekennen; bij navraag in de Geulhemmer molen bleek dat hotel Berg en Dal geen hotelfaciliteiten meer heeft, alleen een kroegfunctie. Overnachtingen 09 sep 2011
66 | - | 6 Een wandelaar meldt ons dat camping "De Grens" in Epen niet meer bestaat. Zij heeft wel een alternatief gevonden: camping "Het Bovenste Bos" ook in Epen.Minicamping 'Het Bovenste Bos' Terzieterweg 48 6285 NE Epen Tel. 043-455 13 42 Fax. 0434551696 E-mail: info@bovenstebos.nl Ik kwam er achter dat camping nummer 13 op kaart 6 "De Grens" Terzieterweg 13 in Epen, niet meer bestaat. Wij hebben een alternatief gevonden: camping 'Het Bovenste Bos" Terzieterweg 48 in Epen. Een leuke, kleine camping. Deze camping staat niet in het boekje. We hebben met de eigenaar (broer van de eigenaar van camping de Gastmolen in Vaals) gepraat, hij zou het wel leuk vinden als zijn camping in het boekje opgenomen wordt. website van de camping: www.bovenstebos.nl Overnachtingen 04 sep 2011
66 | 0 | 6 Nieuw hotel in Epen op ca. 600 m van de route Hotel Terpoorten, Terpoorterweg 1, 6285 NH T: 043 - 455 12 97 F: 043 - 455 26 54 E: terpoorten@planet.nl I: www.hotelterpoorten.nl Overnachtingen 20 jan 2014
66 | - | 4 Nieuw overnachtingsadres in Mheer, praktisch aan de route. Familie Janssen Kastanjelaan 10 6261 NA Mheer tel : 043 4578041 gsm : 06 34350281 melhjanssen@hotmail.nl De Kastanjelaan ligt vlak bij de Kerk (bushalte) in Mheer, ongeveer 100 meter van de route. Overnachtingen 20 jan 2014
66 | - | 3 Nieuw aangemeld: Bed en Breakfast in Mesch, vanaf de route, na Mariadorp, bij begin landweg (Ezelsweg) rechtdoor, Steensbergsweg,deze uitlopen tot in Mesch : Bed en Breakfast Cafe 't Piepke Kerkplein 22 6245 KH Mesch www.cafepiepke.com Voor meer informatie kunt U een email sturen naar info@cafepiepke.com. U kunt ook bellen naar 043 – 4090666 of 06 – 24605022. Overnachtingen 01 apr 2012
66 | 0 | 3 Nieuw L&O-adres in Mesch op ca. 1 km van de route. L&O Bartels, Grijzegraaf 2, 6245 KG Mesch T: 043 - 409 17 96 E: joop.bartels@hetnet.nl I: www.sanjacobi.nl Overnachtingen 20 jan 2014
66 | 0 | 7 Nieuw B&B-adres in Sippenaeken, op ca. 800 m van de alternatieve route en ca. 2,5 km van de hoofdroute. B&B "Beusdael", fam. Notermans, Rue de Beusdael 2, B-4851 T: 06 - 44 38 29 51 cq. 06 - 30 38 40 30 E: jeu.notermans@skynet.be Overnachtingen 20 jan 2014
66 | 0 | 1 Nieuw L&O-adres in Maastricht op ca. 750 m van de route. Niet op kaart aan te geven. L&O, A. Kramer, Hoogbeeltplein 165, 6211 AN Maastricht Tel.: 043 - 325 43 15 Overnachtingen 20 jan 2014
66 | 0 | 1 Nieuw L&O-adres in Maastricht op ca. 400 m van de route. L&O, R. Wilhelm, Coclersstraat 26, 6221 XE Maastricht T: 06 - 23 51 70 61 E: riet@fietsen.demon.nl Overnachtingen 20 jan 2014
67 | - | 15 nieuw overnachtingadres in Valkenburg, 750 m van de route Naam: Bed and Breakfast familie Habets. Adres: Strabeek 27 Postcode en woonplaats: 6301 HN Valkenburg a/d Geul Tel.nr: 043-6042814 Mobiel: 06-45634970 E-mail: wilmahabets@gmail.com Info: http:habets2.googlepages.com Afstand: 750 m van de route Overnachtingen 20 jan 2014
67 | - | 15 camping nabij Valkenburg, ongeveer 500 m vanaf de route. Jan en Marja Klerkx Camping de Cauberg Kamperen op "hoog niveau". Rijksweg 171 6325 AD Valkenburg aan de Geul Nederland Tel: +31 43 60 123 44 info@campingdecauberg.nl www.campingdecauberg.nl Overnachtingen 17 sep 2011
67 / - / 31 Nieuw B&B Alure in Vaals B&B.Alure Maastrichterlaan 79, 6291EL, Vaals 0433065047 of 06200065 e-mail: marijohn@home.nl' website is in aanbouw. Overnachtingen 10 nov 2012
67 | 0 | 10 Nieuw L&O-adres in Vaals op 250 m van de route. Mevr. A. Scheffers, Bosstraat 85, 6291 CG Vaals T: 043 - 306 38 35 Overnachtingen 20 jan 2014
67 | 0 | 13 Nieuw B&B adres in Schin op Geul, op 1250 m van pad. Fam. P. Visser, Keutenberg 5, 6305 PP Schin op Geul. T: 043 - 459 20 07 E: cel@tele2.nl Overnachtingen 20 jan 2014
67 | 0 | 8 Overnachtingsadres in Holset B&B "Einrade", Holset 51, 6295 ND Lemiers tel.: 043 - 30 61 732 Overnachtingen 20 jan 2014
67 | 0 | 10 Nieuw L&O-adres in Vijlen, nagenoeg aan de route. Wandelcafé Overnachtingen 20 jan 2014
67 | - | 12 Mini-camping Familie Jacobs Cartils 1 6286 NA Wittem De heer Jacobs is gestopt met deze mini-camping. Overnachtingen 20 jan 2014
67 | - | 16 Nieuw aangemeld: Camping aan de Provincialeweg Vroenhof ri Meerssen. Op Geulweg aan de route in noord oostelijke richting lopen, sla rechtsaf op de Eigenweg, na 750 m linksaf Provincialeweg Vroenhof volgen tot de camping Camping Meerssen, Houthemerweg 95, 6231 KT Meerssen. www.campingmeerssen.nl. tel 043-3654743 mobiel: 06-51970389 info@campingmeerssen.nl GPS coördinaten: 50° 52' 41.7'' N 5° 46' 16.9'' E (50.87824 / 5.77137 ) Overnachtingen 10 sep 2011
68 | 0 | 3 NS-station in Eijsden en busvervoerder Hermes. Het NS-station in Eijsden is vervallen. De busvervoerder Hermes is vervangen door Veolia. Daarmee zijn vrijwel alle lijnnummers gewijzigd Openbaar Vervoer 20 jan 2014