Routewijzigingen Pelgrimspad deel 2 LAW 7-2

2. Alle trajecten
  3. Tips & ervaringen 14
  4. Meldingen & wijzigingen
Pagina/Regel/Kaart Richting Melding Tekst wijzigen in/nieuwe situatie Categorie Datum
Tracering 23 aug 2014
29 apr 2014
17 | alle | 1 terug In verband met een routewijzging in de binnenstad van 's-Hertogenbosch alle tekst van bldz. 17 vervangen.Route richting: Fort Isabella - 's-Hertogenbosch.De markering is op 18 mei 2012 aangebracht ß Einde [41] linksaf, klinkerweg volgen en met voetbrug over autoweg en spoorlijn heen. Bij Y-20273 Vughterweg oversteken en linksaf. Meteen na wegkruis rechtsaf over tegelpad langs huis en bij Dommel linksaf. Om 2 huizen heen en na huisnr 28 weer langs oever. Einde voetpad, bij huisnr 4 rechtsaf, over brug. Meteen rechtsaf over Bastion Vught. Bij Y-02023/17 rechtsaf, over Parklaan en Zuidwal. Bij Pettelaarseweg (Van rechts komt het Hertogenpad erbij) linksaf, Zuidwal kruisen. Rechtdoor over brug en meteen rechtsaf, Triniteitstraat. Op plein (Parade) rechtdoor en bij zuidingang van Sint Jan linksaf (Van rechts komt het Maarten van Rossumpad erbij). Op Parade rechtdoor, oversteken, Kerkstraat. Tweede straat linksaf, Krullartstraat. Rechtdoor, Fonteinstraat. Direct na versmalling van Achter het stadhuis rechtsaf (Ridderstraat). Op Markt linksaf, langs stadhuis en schuin linksaf, Schapenmarkt. Rechtsaf, Snelle straat. Linksaf, Stoofstraat. Rechtsaf, Postelstraat. Linksaf, Uilenburgstraatje. Bruggetje over en rechtsaf Uilenburg en Molenstraat. Rechtdoor, Lepelstraat. Einde linksaf (Visstraat). Brug over de Dommel en rechtdoor via Stationsweg naar Stationsplein [42], eindpunt van Pelgrimspad deel 2. Tracering 22 apr 2012
17 | 1 | 5 terug Pelgrimspadbord is niet teruggeplaatst na reconstructie verkeersplein regel 5: "en Pelgrimspadbord" verwijderen 06 aug 2014
17 | 1 | 7 heen Pelgrimspadbord is niet teruggeplaatst na reconstructie verkeersplein regel 7:"Pelgrimspadbord en" verwijderen 06 aug 2014
17 | alle | 1 heen In verband met gewijzigde route in de binnenstad van 's-Hertogenbosch is de routetekst op bladzijde 17 geheel vervangen. Route richting: NS station 's-Hertogenbosch - Fort Isabella . De nieuwe markering is op 18 mei 2012 gerealiseerd à Vanuit hoofdingang NS-station 's-Hertogenbosch (centrumzijde) [42] Stationsplein oversteken en rechtdoor, Stationsweg. Na de Dommel rechtdoor, Visstraat. Eerste straat rechtsaf, Vismarkt (Lepelstraat). Rechtdoor, Molenstraat, Uilenburg. Linksaf, Uilenburgstraatje. Rechtsaf, Postelstraat. Linksaf, Stoofstraat. Rechtsaf, Snelle straat. Linksaf via Schapenmarkt naar Markt. Na het stadhuis rechtsaf, Ridderstraat. Linksaf en rechtdoor, Fonteinstraat, daarna Krullartstraat. Rechtsaf, vóór Ned. Herv. Kerk langs Kerkstraat in. Rechts langs de Sint Jan. Bij zuidingang rechtsaf, Parade (Het Maarten van Rossumpad gaat hier rechtdoor). Rechtdoor, Triniteitstraat en bij Oude Dieze linksaf over brug. Zuidwal kruisen en vóór Singelgracht rechtsaf (Het Hertogenpad gaat hier na de Singelgracht rechtsaf). Over Zuidwal naar Parklaan en Bastion Vught. Bij Y-02023/17 linksaf, langs kanonnen. Einde bastion linksaf over brug. Tussen huisnr. 4 en 6 linksaf en bij Dommel rechtsaf, halfverhard karrespoor en op asfaltweg linksaf; bij huisnr. 30 weer langs oever. Einde pad rechtsaf, tegelpad en linksaf, Vughterweg. Na wegkruis rechtsaf, Vughterweg kruisen. Bij Y-20273 rechtdoor, Isabellalaan, en met voetbrug over spoorlijn en autoweg, en linksaf. Vóór kazernepoort, 10 m vóór bord Vughtsche Heide [41] rechtsaf over beboste bastionwal.   Tracering 22 apr 2012
24 | 3 | 4 Nieuw: Leuk adres voor koffie, thee, 'iets erbij' en lunch aan de Ruiting. langs het pad (adres De Ruiting 4 / tussen de bolletjes 1 en 2 op de kaart) ligt biologische boerderij De Jofrahoeve. Leuk adres voor koffie, thee, 'iets erbij' en lunch. Voorlopig alleen op vrijdag en zaterdag. www.jofrahoeve.nl Tracering 15 apr 2012
26 en 27 | 9 en 10 | 5 heen Belvert - Melaniedreef. mogelijk wateroverlast in de Kampina, het water kan zo hoog staan dat men niet verder kan. Alternatieve route zie hiernaast. Alternatieve route indien doorgang onmogelijk is wegens wateroverlast: Na regel 8: volg het pad tot de bosrand nu rechtsafslaan in plaats van linksaf. Aan het eind hiervan linksaf (Valkeniersbaan) naar punt 6 zie kaart 5. Tracering 03 jan 2014
26 en 27 | 2 | 5 tijdelijk geen bushalte op Oisterwijksedreef(hoek Belverse Dijk) in verband met werkzaamheden Suggstie/oplossing uitstappen/instappen Mgr.Bekkersplein (centrum Haaren)of doorlopen naar Oisterwijk over de Oisterwijksedreef en na spoorwegovergang rechtsaf en dan het spoor volgen naar het NS station (werkzaamheden duren nog tot en met 28 mei 2010 Openbaar Vervoer 02 jan 2014
26 en 27 | 2e alinea regel 1 | 5 terug Melaniedreef - Belvert. Mogelijkheid van wateroverlast in Natuurreservaat Kampina. Alternatieve route zie hiernaast De mogelijkheid bestaat dat het water op de route door de Kampina zo hoog staat dat men er niet door kan. Altenatieve route: ga bij punt 6 op de kaart linksaf in plaats van rechtsaf de Melaniedreef op. Loop door tot de Valkeniersbaan (zie kaart 5) ga hier rechtsaf. Volg deze zandweg gedurende ruim 1 km. bij het einde van de heide ga rechtsaf. Bij rode markering Natuurmonumenten linksaf. hier bent u weer op de route. Tracering 03 jan 2014
27 / 154 | 2 | 5 De bushalte aan de Kasteellaan / Haaren is tot medio januari 2010 niet in gebruik wegens wegwerkzaamheden. advies: in het dorp Haaren uitstappen/instappen. Openbaar Vervoer 02 jan 2014
32 | - | 7 "Boodschappen kar" symbool kan vervallen In het dorp Spoordonk staat op kaart 7 een symbool van een boodschappenkar; de supermarkt in Spoordonk is opgeheven, dus in dit dorp kunt u niet meer ravitailleren. Tracering 03 jan 2014
32 | - | 7 "Boodschappen kar" symbool kan vervallen In het dorp Spoordonk staat op kaart 7 een symbool van een boodschappenkar; de supermarkt in Spoordonk is opgeheven, dus in dit dorp kunt u niet meer ravitailleren. Tracering 24 okt 2013
43 en 160 | - | 10 aanvulling op adresgegevens van de Jacobushoeve te Vessem. Openingstijden Jacobushoeve te Vessem: dinsdag t/m vrijdag 10.00-12.00 uur en 14.00-16.00 uur. Zaterdag van 13.00-16.00 uur. Gesloten op: Goede Vrijdag, Paaszaterdag, Koninginnedag en Hemelvaartsdag. zie ook de website www.jacobushoeve.nl Tracering 03 jan 2014
50 | - | 13 Gemeld door een wandelaar: 2 nieuwe bushaltes: Hermes bus 174 Op kaart 13 is een nieuwe lijndienst bijgekomen: Hermes bus 174. Bushalte 1: in Broekhoven Halte Riethoven-Walik op de hoek van de Schoolstraat-Broekhoevenseweg. Bushalte 2: in Timmereind Halte Keersopperdreef aan de Broekhovenseweg. Openbaar Vervoer 02 jan 2014
63 | tekst | 18 terug tekst vervangen i.v.m. ingrijpende werkzaamheden in het bos Bij hm-bordje 5,6 (19) voorrangsweg kruisen, door klaphek breed bospad in. Na 100 meter op splitsing links aanhouden en op kruising (bij open hei) linksaf, brede zandweg. Door klaphek op kruising rechtsaf langs afrastering (schrikdraad!) en na ongeveer 50 meter links aanhouden, smal pad. Over twee knuppelbruggetjes, bij open vlakte waar pas bos is gekapt, op de hoek van het schrikdraad rechtdoor, bocht naar links. Rechtsaf langs bank door klaphek, over een lange knuppelbrug en pad volgen. Zandpad oversteken, hier is pas bos gekapt, pad met vele bochten vervolgen door bosje. Voor afrastering rechts en dan door klaphek links. Over brede brug, langs kanaal (of paadje ernaast). Bij dam rechtdoor en ca. 100 meter vóór kanaalbocht, op Y-splitsing brede zandweg naar links. Afrastering volgen, zijpaden negeren, rechtdoor de hei op, fietspad op en langs grind/zandweg. Bij vogelkijkhut “laot-ut-zo” bocht naar rechts. Bij bank bocht naar rechts, bos in en op kruising linksaf. Aan rand van Strabrechtse- en Lieropse Heide rechtuit de hei op. Na paar honderd meter bij houten veekraal (links, bij hek en stalen rooster) rechtuit, brede zandweg langs fietspad. Bij het Waschven (met eiland in het midden) op een splitsing van fietspaden (18) links aanhouden, langs Brandweerpaaltje 15. 14 mei 2014
63 | tekst | 18 heen tekst vervangen i.v.m. ingrijpende werkzaamheden in het bos 18) Rechts ligt het Waschven, het enige meertje met een eilandje. Na 500 meter met S-bocht zandweg vervolgen bij brandweerpaaltjes 14 en 15 rechtsaf zandweg vervolgen. Na bochten naar rechts en links, in bocht naar rechts links gaan, en bij brandweerpaaltjes 23 en 15 weer links aanhouden, fietspad kruisen, smallere zandweg, later weer met fietspad. Bij paaltje 9 (rechts bank) rechtuit bos in, grindweg. Fietspad wijkt even van brede zandweg af. Op open kruising rechtsaf, bij bank en vogelkijkhut “laot-ut-zo” bochten naar links en na circa 100 meter bocht naar rechts. Steeds fietspad en grind-/zandweg langs hei. Tenslotte fietspad kruisen rechtdoor bos in, brede zandweg. Op kruising bij paaltje 9 rechtdoor en op viersprong schuin naar rechts langs paaltje 9 afrastering volgen. Einde rechtsaf langs kanaal, bij dam rechtdoor, zandweg langs kanaal volgen (of paadje ernaast). Over brug rechtdoor, klaphek door en direct rechtsaf, smal bospad. Na vele bochten kom je op open vlakte waar pas bos is gekapt, links vervolgen. Bij bank op de vlakte ga je over een lange knuppelbrug en na klaphek en bank links aanhouden. Hier kom je weer op open vlakte waar pas bos is gekapt, bocht naar rechts en op vijfsprong schuin naar links, smal pad vervolgen. Over twee knuppelbruggetjes, langs afrastering en meteen bij hek, door klaphek linksaf. Op kruising rechtsaf, brede bosweg. Bij hm-bord 5,6 voorrangsweg oversteken (19) en op fietspad linksaf. 14 mei 2014
73 en 77 | - | 22 en 23 De route is tussen Weerterbergen en Deisterbaan is wegens aanleg van een industriecomplex omgelegd. Komend vanuit het zuiden is de route :kaart 23 Over de brug van Sluis 16 linksaf en vervolgens de markeringen volgen tot Spoorwegovergang Weerterbergen. Komend vanuit het noorden:kaart 22 vanaf spoorwegovergang Weerterbergen volg markeringen (omleiding)tot de brug van Sluis 16. Tracering 03 jan 2014
73 | 2 | 22 heen bord militair oefenterrein staat er niet meer 29 apr 2014
80 | - | 25 Een wandelaar meldt ons: in Tungelroy zijn het Café en de winkel opgeheven. symbolen winkelwagentje en koffiekopje kunnen van de kaart in Tungelroy! Tracering 20 aug 2011
88 | - | 28 Melding van wandelaar i.v.m muggen overlast nabij Thorn waarschuwing van wandelaar: gaande van noord naar zuid loopt het pad vlak voor Thorn langs de Itterbeek.Daar valt niet normaal te lopen vanwege de massale aanvallen van muggen (het pad aldaar vaker gelopen met dezelfde ervaring) Tracering 03 jan 2014
111 | 37 nieuw overnachting adres Spaubeek Adres overnachting Spaubeek: G. Bron, Heggerweg 9, 6176 EN Spaubeek 046 - 8502913. Het is mogelijk bij aankomst een warme maaltijd te nuttigen; wel van te voren doorgeven. 30 jul 2014
116 en 117 | - | 40 Herberg,café en restaurant aan de route bij Trintelen, Mingersborg bij Y 8311 en bushalte Mingersborg.(zie kaart 40 in de gids) Herberg de Bernardushoeve, Familie van Hoogdalem-Roufs Mingersborg 20-22 6367 JX Voerendaal telefoon 043-4511644 www.bernardushoeve.nl info@bernardushoeve.nl raadpleeg de website voor openingstijden. in hoogseizoen dagelijks geopend van 10.00 tot 20.00 uur. Verhuur van appartementen (minimaal per weekend) Tracering 03 feb 2012
123|1e tekstblok regel 2 t/m 5 vervalt|42 heen 1e tekstblok regel 3 t/m 5 vervangen Achter brouwerij bij sportveld linksaf. Einde sportvelden rechtsaf over grindpad. Bij visvijver linksaf voor clubgebouw. Grindpad blijven vilgen, eerste pad linksaf. Voetpad blijven volgen, maakt bocht naar rechts. Steeds rechtdoor dorp in (Stokhem). Op t-splitsing rechtsaf Stokhem. Dorp uitlopen Keizer Willempad. Bij bocht naar links zit u weer op de route. Tracering 01 dec 2013
123|2e tekstblok regel 5 (en in bocht naar rechts) t/m regel 10 vervalt|42 terug  2e tekstblok regel 5 t/m 10 vervangen Bij hek in bocht naar rechts met sticker omleiding Pelgrimspad doorlopen naar Stokhem. In Stokhem eerste weg linksaf langs kruisbeeld. Dorp uitlopen en voetpad volgen langs picknickwei, wordt grindpad, daarna bocht naar links. Op t-splitsing rechtsaf. Grindpad blijven volgen, voor visvijver rechtsaf. Einde sportveld linksaf. U komt uit achter de Brand brouwerij en bent weer op de route hier linksaf Tracering 01 dec 2013
123|1e blok regel 9 pad langs Geul|42 heen  Pad langs Geul is afgezet Met stickers "omleiding  Pelgrimspad"gemarkeerd Tracering 01 dec 2013
123|2e blok regelregel 2 pad langs Geul|42 terug  Pad langs Geul is afgezet. Met stickers "omleiding Pelgrimspad"gemarkeerd Tracering 30 nov 2013
129 | Groeve 't Rooth -2- | 45 gewijzigigde openingstijden mergelgroeve 't Rooth. (melding van een wandelaar) Mergelgroeve is op zaterdag niet geopend van 9.00 tot 16.00 uur, maar van 9.00 tot 12.00 uur Tracering 01 apr 2011
145 | 5 van alinea 1, 12 van alinea 2 | 51 Naam van restaurant genoemd in de tekst is gewijzigd Naam van restaurant "Ferme de L'Oie d'Or" is gewijzigd in "Le Ravel" Tracering 02 jan 2014
150 /nr.59/26 In verband met gezondsheidsredenen is L&O" Logeren tussen Kunst en Kitsch" met ingang van heden gestopt met hun activiteiten als B& B. hieronder staat het dichtst bijzijnde logeeradres vermeld. Overnachtingen 02 aug 2013
155 | 0 | 15 Achtereind - Meelakkers vv Bushalte (Trompstraat) in Aalst Bushalte is verplaatst naar doorgaande weg N69, net buiten de kaart (links). Lijn 171/172. Frequentie 2 x/uur. Openbaar Vervoer 02 jan 2014
155 | - | 30 Een wandelaar meldt: busroute 70 doet Maaseik niet meer aan volgens 9292OV. Ik ben het Pelgrimspad deel 2 (gids 2008) aan het voorbereiden en kwam tot de ontdekking dat volgens 9292OV Maaseik (B) niet meer aandoet! De genoemde lijn 70 rijdt tussen Sittard en Roosteren v.v.! Openbaar Vervoer 05 aug 2011
161 | 0 | 0 Tel.nr. VVV-Thorn gewijzigd. Het juiste tel.nr. is nu: 0900 - 202 55 88 Tracering 02 jan 2014
32-33 | - | 7 In de Spoordonkse watermolen, bij Nr.3 op kaart 7 is een bijzondere Horeca gelegenheid gevestigd. U kunt hier o.a. koffie/thee drinken met molencake of lunchen. Maandag en dinsdag gesloten. Geopend van 10.00-17.00 uur De Spoordonkse Watermolen Familie Van Esch Spoordonkseweg 130 5688 KE Oirschot 0499-577186 info@spoordonksewatermolen.nl www.spoordonksewatermolen.nl Tracering 03 jan 2014
66,70 | - | 20 en 21 Een wandelaar stuurt ons deze nuttige informatie, daar op dit gedeelte van de route over een afstand van >30 km geen openbaar vervoer bekend was. Kaartje 20 en 21 bij punt 21 in het buurtschap Hugten: er is ter hoogte van de kruising Rummeling/Koenraadtweg op de Koenraadtweg een bushalte. Daar rijdt de Buurtbus 458 op doordeweekse dagen een reguliere 1 ½ uursdienst van Someren naar Heeze. Heb daar onlangs gebruik van gemaakt. Met wat inplannen vooraf heel goed te doen als begin- of eindpunt van een etappe. (Tip van andere wandelaar: ook kunt u naar Maarheeze lopen (2 km vanaf de route) via de Hommelberg of andere zichtbare paden op het kaartje zie kaart 21, daar is een NS station) Openbaar Vervoer 21 okt 2011
73| 1e regel 1e stukje|22 heen ecoduct A2 bij Weert is bijna klaar, de route wordt niet gewijzigd via een hek in de afrastering kan de weg vervolgd worden Tracering 06 dec 2013
73| laatste regel 2e stukje|22 terug ecoduct A2 bij Weert is bijna klaar, de route wordt niet gewijzigd via een hek in de afrastering kan de weg vervolgd worden Tracering 06 dec 2013
73|2|22 heen bord Militair Oefenterrein Het bord staat er niet meer; dit stukje tekst vervalt 24 feb 2014
82-0-26 nieuw aangemeld B& B ligt tussen Swartbroek en Ell ongeveer 400 m van de route fam. Goossens Adres: Gastenhofje Essenbroek Ittervoorterweg 133, 6005 NP Weert-Swartbroek T: +31(0)495552246 E: wiel.goossens@kpnmail.nl I: http://members.ziggo.nl/essenbroek  B & B Dassen   Holegracht 1a  6247 ba Gronsveld  lily.dassen@ inter.nl.net Overnachtingen 16 mei 2013