Marskramerpad

Marskramerpad LAW 3

Naar de routepagina
185reacties
Inloggen of registreren (gratis) is nodig om een reactie of bericht te kunnen plaatsen.
  1. Angelique Jansen

Hoi hoi,

Helaas is het pad tussen de Vecht en het Waterleidingkanaal bij Breukelen tijdelijk afgesloten wegens "gevaarlijke dode bomen". De omleiding is vanuit Breukelen netjes bewijzerd, je moet alleen goed opletten wanneer je weer bij de oorspronkelijke route terugkomt (bij het Ford bij Tienhoven) want daar kruist het marskramerpad met het waterliniepad.

Angelique

2. Angelique Jansen

Hoi hoi,

Ik ben zaterdag (11 mei) van Woubrugge naar Breukelen gelopen. Ik wandel het liefst aan de hand van de markeringen onderweg, en dit gaat meestal prima. Maar toen ik na Nieuwveen richting Noordeinde moest was de markering enigszins verwarrend.

Dit was bij de T-splitsing van de Uiterbuurtweg, Liemeer en Blokland. De wit-rode pijlen stonden 1 naar rechts, en 2 naar links (ik heb er een foto van, maar weet niet hoe hier op te laden).

Gelukkig had ik zowel het boekje als de GPS route op mijn telefoon mee, dus ik ben naar rechts gegaan.

Groetjes,
    Angelique

3. Team Wandelnet

Beste ....,

Bedankt voor de tips. Hier hebben wandelaars wat aan.

Met vriendelijke groet

Fred Triep, Team Wandelnet.

We hebben afgelopen maand door het Reggedal gelopen (ten noorden van Rijssen, Enter). Bij de meldingen is spraken van een omleiding. Die gaat veelal over asfaltwegen, en is dus minder interessant. De oorspronkelijke route is prima te lopen. Af en toe wat zandheuvels, maar nergens een echte wegopbreking. Het is erg interessant te zien hoe ze de Regge weer bochten geven.
    Een uitzondering: ten zuiden van boerderij Wooldrink (routedeel 4) is de oorspronkelijke route in het boekje eerst westwaarts lans de Regge. De markering en de juiste route is meteen oostwaarts. Daarna vooral de Regge blijven volgen!

NB We lopen het Marskramerpad van west naar oost!

4. ErikenMirjamWietses

Al enige jaren reis is rond met een aapje aan mijn rugzak.
    "Monky" is 2 x mee geweest naar Zuid Afrika, naar IJsland, de Shetland and Orkney Islands.
    Vandaag ben ik Monky verloren op het traject van Lettele naar Holten.
    Als iemand Monky vindt, zou u mij dan een berichtje kunnen sturen of er voor zorgen dat ze een goede bestemming krijgt?
    Een bericht hierover ontvang ik graag op Mirjamwietses@hotmail.com

5. Maarten Goeman

Blz 99, halverwege staat : Volg het pad met een bocht naar links richting bosrand.
    Dit hebben we niet kunnen vinden. We zijn rechtdoor gelopen en uiteindelijk kwamen we de rood witte tekens weer tegen. Toen waren we bijna in Kootwijk.

Dit is inderdaad een lastig punt om te markeren. Dit hebben we opgelost door de verleiding van rechtdoor te lopen "af te kruisen", waardoor het pad naar links gevolgd moet worden. Rechtdoor lopend komt u verderop inderdaad weer op de route.
    Met excuus voor de late reactie, Maarten Goeman, padcoordinator Marskramerpad midden.

6. Veneh00

Marskramerpad tussen 312 en 315 km.

Op 19 april hebben we dit traject gelopen. We hebben dit stuk als saai en bijna niet te lopen ervaren. We moesten door de droge akkers baggeren. Er was geen goed begaanbaar pad aanwezig. Boeren waren tevens bezig de grond te injecteren hetgeen e.e.a nog onprettiger maakte.
    De vraag is waarom is afgeweken van de oorspronkelijke route over de dijk!
    In het boekje wordt dit aangegeven als alternatieve route met hond!

Na deze negatieve reactie wil ik positief eindigen: we vinden het pad mooi en is verder duidelijk gemarkeerd.

7. RemcoV

NB We lopen het Marskramerpad van west naar oost!

8. worteljc

Tijdelijke wijziging Marskramerpad wegens werkzaamheden Fort Tienhoven Gunterstein (kaart 55). De omleiding is gemarkeerd. De verwachting is dat de omleiding tot 15 december 2019 nodig is.

Komende vanaf de richting Hollandsche Rading:
    Bij wandelknooppunt 36 op de Nieuweweg ga naar knooppunt 35. Vervolgens volg de Nieuweweg naar knooppunt 33. En vervolgens naar knooppunt 32, je komt hier bij de Vecht. Ga hier naar rechts langs de Vecht over het Zandpad naar knooppunt 31. Je zit hier weer op de route.

Komende vanaf de richting Breukelen:
    Bij wandelknooppunt 31 rechtdoor over het Zandpad naar knooppunt 32. Hier linksaf over de Nieuweweg naar knooppunt 33. Vervolgens via knooppunt 35 naar knooppunt 36. Je zit hier weer op de route.

Zie : http://hanswortel.dyndns-at-home.com/guntersteinknooppunten.jpg

Hans Wortel Markeerder Marskramerpad Breukelen Hollandsche Rading

9. detwee

De tijdelijke omleiding tussen Leiden en Voorschoten is inmiddels gemarkeerd. Houd rekening met twee extra wandelkilometers. Stuk is inmiddels gemarkeerd.

De omleiding is ingevoerd op OSM, zodat hij zichtbaar is op waymarkedtrails. Met dank aan Peter Elderson. Zie https://hiking.waymarkedtrails.org/#?map=15!52.1365!4.4748

10. detwee

Door werkzaamheden aan de Rijnlandroute bij Voorschoten is het Marskramerpad tijdelijk tussen de Lammebrug te Leiden en het Vlietpad te Voorschoten (v.v.) tijdelijk niet toegankelijk.

Kom je uit het oosten, dan moet je bij de Lammebrug te Leiden de brug kruisen en via het pad aan de andere zijde van de Vliet richting Voorschoten lopen. Daarna moet je een stuk langs de Leidseweg (N447) lopen om weer bij het Vlietpad aan te sluiten.

Kom je uit westelijke richting, dan moet je bij het Vlietpad naar links, in plaats van naar rechts. Vervolgens rechtsaf het Frans Halspad weer op en langs het Scoutinggebouw oplopen. Momenteel wordt uitgezocht welke route de leukste omleiding biedt voor dit stuk. Als het goed is, zou dit eind maart over zijn, maar de omgevingsmanager sluit niet uit dat er nog andere afsluitingen komen.
    Op de routepagina komt een mededeling te staan.