Profiel van JvO

Wandelgegevens

• Vaak loop ik Routes van 15 km of meer (LAW)
  • Wandelen betekent voor mij Markering volgen, Samen, Buitengebied, Kaart, Ontspanning

Beschrijving

Dit Wandelnet-lid heeft nog geen persoonlijke beschrijving ingevuld.

Logboek
Aantal km Datum Traject
20km
18 oktober 2018 Schiedam Jeneverstad (NS-route)

Mooie wandeling!

13km
20 september 2018 LAW 16 (01) Katwijk aan Zee - Leidsche Hout

Mooie wandeling. Er zijn wat wijzigingen maar door de gps alles goed kunnen vinden.

10km
2 september 2018 Eiland van Dordrecht (NS-route)

Prachtige wandeling. Niet erg lang maar er is zoveel te zien dat we de dag toch vol maakten

21km
15 oktober 2017 SP 9 (03) Krommenie - Spaarndam

Niet de hele route afgelopen maar na de pont Buitenhuizen op de bus gestapt. Dat was even lastig want aan welke kant van de weg stap je op de bus.. In en rond Amsterdam veel vertraging en afsluiting, dus toch maar via IJmuiden richting Haarlem gereisd. Met een 1/2 uur vertraging kwamen we toch goed thuis. Prachtige wandeling en natuurlijk heerlijk weer! Wat is Noord-Holland toch een mooie provincie!!

4 oktober 2017 SP 9 (02) Halfweg - Krommenie

Mooie wandeling! Echt uitgewaaid ;-)) maar vooral genoten! Van het mooie water en de polders, en hele mooie dorpjes.

24 augustus 2017 SP 9 (01) Volendam - Halfweg

Begonnen met de eerste wandeling van Stelling van Amsterdam. Volendam...leuk! Maar vooral de weg na het dorp, zo langs het water! Genoten van de Hollandse dorpjes, boerderijen, polders...prachtig!

21km
26 juli 2017 Ankeveense Plassen (NS-route)

Ankeveense Plassen NS route.. Prachtige wandeling met heerlijk weer. Omdat we te ver doorgelopen waren langs de Vecht, (richting Weesp dachten wij ;-) kwamen we uit in Nigtevecht. Daar heerlijk op een terras gezeten, met wat te eten en te drinken, en daarna de bus naar Weesp genomen. Al met al toch 21 km gelopen en weer genoten van deze prachtige omgeving

17km
13 juli 2017 Waterlinie Culemborg (NS-route)

Hele mooie wandeling en prachtig weer. Castellum is een prachtige waterrijk gebied met mooie huizen. De natuur bij het verdronken bos, schitterend! We hebben weer genoten

5 juni 2017 LAW 5-2 (08) Wijk aan Zee - Egmond aan Zee

In de beschrijving staat; duinen, duinen en duinen...en dat is waar. Maar het is zo mooi! Niet alleen maar zandduinen maar een prachtig gebied met mooie vergezichten. En met het prachtige weer, niet te warm maar wel volop zon, blauwe lucht en wind...genieten! Alleen was het traject vanaf Wijk aan Zee, kaart 25, erg slecht aangegeven. We zijn 3 keer heen en weer gelopen...1ste pad links...nee, geen rood/witte markering meer...toch maar rechtdoor..nee, ook geen markering.. helemaal terug gelopen naar het begin van het pad. Ja, dit klopt, we gaan goed. Gelukkig was er een vriendelijke meneer die het gebied kende en ons op de goede weg heeft geholpen al was het niet precies de route volgens het Kustpad. We kwamen halverwege de kaart de rood/witte markering weer tegen. Bij Johanna's Hof iets gedronken. Het was er gezellig druk met muziek van koren op 2de Pinksterdag. Al met al een heerlijke dag en 26,6 km gelopen.... Volgende wandeling gaat de route op gps mee ;-))

14km
10 mei 2017 LAW 5-2 (07) Santpoort-Noord - Wijk aan Zee

Mooie wandeling!! Nog even bij een heel leuk restaurant "Klein Zwitserland" op het terras koffie gedronken voordat we bus/trein terug namen naar huis.

9 maart 2017 LAW 5-2 (06) Haarlem station - Santpoort-Noord

Het was weer echt genieten! Prachtige wandeling en heerlijk weer. Bij Santpoort-Noord wilden we weer op de trein stappen naar Haarlem, maar in Haarlem Station bleek brand geweest te zijn en de treinen niet te rijden. Dus wachten op een bus....na zeker een 1/2 uur wachten zelf maar een bus naar Station Haarlem opgezocht. Na een 10 min lopen in bus 75 gestapt en in Haarlem aangekomen bleken de treinen weer te rijden... 1 1/2 uur later thuis maar met mooi weer is dat helemaal niet erg! Weer een stukje van het Kustpad gelopen... op naar de volgende wandeling.

15 februari 2017 LAW 5-2 (05) De Zilk - Haarlem station

Wat een prachtige wandeling in een groot deel, voor ons, bekend gebied. En dat ook nog met heel mooi weer! Buiten koffie gedronken bij de Zandvoortse Laan (in/uitgang), Soms was het in Haarlem wel moeilijk de signalering te ontdekken in deze mooie stad, maar het is goed gekomen en weer heerlijk gewandeld.

15 januari 2017 LAW 5-2 (03) Den Haag Centraal station - Katwijk aan Zee

Weer een heerlijke wandeling! Met de auto naar Katwijk en vandaar naar Den Haag CS gelopen. Met de trein/bus weer terug naar de auto.Alles goed aangegeven en ook het weer was prachtig. Eigenlijk boven verwachting... Het was alweer even geleden dat we een traject van het Kustpad hadden gelopen. Vanwege het weer en de korte dagen. Dit was echt weer genieten! Op naar de volgende maar weer!

15km
16 november 2016 Rotterdam Maasstad (NS-route)

16 november 2016. Echt een hele mooie wandeling door Rotterdam, prachtig stukje...langs de Maas...havens...over de Erasmusbrug ... enz... Ik had geen idee voordat wij door de stad begonnen te lopen, dat dit zo'n mooie wandeling zou worden! Gelopen van Rotterdam CS tot Rotterdam Blaak

17km
2 november 2016 Hollandse Kade (NS-route)

Omdat het vandaag (2 nov 2016) geen weer zou worden om een stuk van het Kustpad te lopen, voor deze wandeling gekozen. Lekker dicht bij huis en toch een lekkere wandeling. Het is echt een mooie route door de polders, goed aangegeven en goede uitleg bij enige twijfel. Ook de informatie over de omgeving is erg leuk.Twee stevige maar korte regenbuien gehad, verder alleen maar zon. Het was echt weer genieten!

27 oktober 2016 LAW 5-2 (02) Ockenburgh - Den Haag Centraal station

Prachtige dag voor deze heerlijke wandeling. Voor ons werd de wandeling een paar km langer omdat we een paaltje misten...kaart 4.. bij "Volg de groene paaltjes. Houd na 250m rechts aan" Bij rechts aanhouden (wij dachten dat 250m dichterbij was ;-((..) zijn wij doorgelopen. Dit omdat het paaltje plat op de grond lag, zoals wij later zagen. Wij hebben de paaltjes gevolgd, kwamen op een pad, door de klaphekjes...(vonden het wel vreemd dat het rechtsaf was en niet linksaf-;), en kwamen weer uit op het duin uitkijkend op de jutterskeet! Sja, en toen maar weer terug gelopen, goed gelezen, en daar zagen wij onze fout....het op de grond gelegen paaltje wat wij wel gezien hadden toen wij fout/terug liepen... Dus toen maar een lekker patatje op de boulevard in Scheveningen gegeten en doorgelopen naar CS Den Haag. Al met al 24km gelopen, maar met plezier! Weer een prachtige dag geweest!

12 oktober 2016 LAW 9-1 (12) Holten - Laren

De volgende dag, na een heerlijk ontbijt in Ehzerwold, onze 2de etappe van het Pieterpad van Laren naar Holten gelopen. De 1ste dag de auto aan het eind van de wandeling geparkeerd, maar nu op dezelfde plek in Laren, dus aan het begin. Werkte het beste zo met het ov. Toen we deze mooie wandeling hadden afgesloten, een heerlijk broodje gegeten bij restaurant Witkamp. Goed einde voor deze heerlijke 2 dagen!!

11 oktober 2016 LAW 9-1 (13) Laren - Vorden

Het Pieterpad....al jaren een wens, nu toch echt begonnen! Omdat we in hotel Ehzerwold in Almen logeerden zijn we in Vorden begonnen naar Laren. Wat een mooi begin!

6 oktober 2016 LAW 5-2 (01) Hoek van Holland - Ockenburgh

6 oktober begonnen aan het kustpad deel 2. Prachtige wandeling met heerlijk weer! Een mooi begin voor een nieuw LAW route...

20 september 2016 SP 12 (11) Schiedam - Delft station

Vandaag de laatste etappe van het Groene Hartpad gelopen. Heerlijk wandelweer en een prachtige route. Onderweg lekker koffie gedronken op een heel mooi terras aan de Vlaardingervaart. Even waren we de route kwijt bij de Molenwerf in den Hoorn... Er is daar zoveel nieuwbouw en ook in de wijzigingen kon ik daar niets over vinden. Maar gelukkig heeft een vriendelijke inwoner van daar, ons even de goede kant op gewezen. Al met al was het weer genieten en een mooi einde van dit prachtige streekpad!! Wandelnet, bedankt voor het maken en onderhoudenvan deze paden!!

9 september 2016 SP 12 (10) Rotterdam (station Noord 800 m) - Schiedam

Onze wandeling begon al goed....verkeerde trein...deze stopte niet in R'dam Noord... Maar nu weten wij het verschil tussen een intercity en een sprinter ;-)). Ook zijn we 1x verkeerd gelopen. De Straatweg, Hillegersberg, er was erg veel opgebroken en daardoor letten wij niet goed op de rood/gele markering en liepen wij te ver door. Maar met de mobiele tel. snel de goede route weer gevonden. Prachtige, afwisselende route door stad en polder en langs mooi water! Ook nog even koffie gedronken in Hillegersberg aan het water....heerlijk genieten!! Nu op weg naar de laatste wandeling van de Groene Hartroute.

17km
31 augustus 2016 SP 12 (09) Ouderkerk a/d IJssel - Rotterdam (station Noord 800 m)

Op 31 aug route 09 gelopen van Ouderkerk a/d IJssel naar Rotterdam, NS Noord. Prachtige route en natuurlijk genoten van het mooie weer.

19 juli 2016 SP 12 (08) Polsbroek - Ouderkerk a/d Ijssel

Vandaag in de warmte deze route gelopen. Alleen in Stolwijk, bushalte dorp, begonnen. (De vorige wandeling liepen wij namelijk zondag en dan gaat er geen bus vanaf Polsbroek en liepen wij dus door tot Stolwijk) Prachtige wandeling! Gelukkig hadden wij water, brood en snacks bij ons, want horeca zie je er niet! In Stolwijk een lekker alcoholvrij biertje gedronken...dat smaakte heerlijk! De wijzigingen die ik uitgeprint had, waren soms lastig te begrijpen. Maar omdat de wegbewijzering perfect was, was dit geen probleem.

10 juli 2016 SP 12 (07) IJsselstein - Polsbroek

Vanaf bushalte Binnenstad IJsselstein gelopen naar de bushalte Dorp Stolwijk. Omdat we deze route op zondag liepen, moesten we wel naar Stolwijk lopen.... Er reed namelijk geen bus vanaf Polsbroek. Maar met prachtig weer is dat geen probleem. Cafe de Kwakel is overgenomen door Brasserie Royale. Ziet er erg leuk uit, maar wij hadden al gebruik gemaakt van de picknick plek bij de Landwinkel De Noordzijde omdat wij dit niet wisten. De Geerweg was nog afgesloten dus eerst lekker gegeten bij Café de Vlist en toen de wijziging gevolgd naar Stolwijk. Het was een fantastische dag!!

16km
23 juni 2016 SP 12 (06) Linschoten - IJsselstein

Het weer zag er helemaal niet goed uit.... De voorspellingen waren "bar en boos"... Maar toch gegaan en het viel reuze mee! Precies toen hard begon te regenen kwamen wij de door de middeleeuwse poort Montfoort binnen en zagen wij het Oude Stadhuis. Heerlijk wat gebruikt op het terras, wat gedeeltelijk overdekt was, en toen weer verder. Net 2 buien gehad tijdens de rest van de wandeling. En daarna ging de zon schijnen! Weer een prachtige route afgerond!

8 juni 2016 SP 12 (05) Woerdense Verlaat - Linschoten

Wat een prachtige dag voor deze mooie wandeling! Halverwege de grasdijk/jaagpad was het even verwarrend... Volgens de wegbewijzering moesten we linksaf het weiland in, en ook bij het volgende hek zagen we de rood/gele sticker. Maar toen "raakten we het spoor bijster" en op goed geluk terug naar de Grecht gelopen. Daar ons pad weer kunnen volgen. Bij kaart 15 (rechtsaf Haardijk) had ik de wijziging uitgeprint. Maar aangekomen bij de Kwakkelbrug zagen we de wegbewijzering zoals het boekje het beschreef. Dus toch maar de "oude" route gevolgd... Alles gelukkig goed gekomen en weer een heerlijke wandeling gehad! Op naar de volgende ;-)!

16 mei 2016 SP 12 (04) Alphen a/d Rijn - Woerdense Verlaat

Maandag, 2de Pinksterdag, zijn wij weer op pad gegaan. Auto bij de Rijnbrug (parkeerplaats) geparkeerd en naar de Kollenbrug in Woerdense Verlaat gelopen. Het weer was dubieus, maar uiteindelijk net 1 bui op ons hoofd gehad in de polder van Aarlanderveen. Verder prima wandelweer! In de Meije even een kop koffie gedronken in eetcafe "de Halve Maan"...erg gezellig. Prachtige wandeling in een voor ons bekende omgeving met veel mooie herinneringen.

10 mei 2016 SP 12 (03) Weipoort (bus 2 km) - Alphen a/d Rijn

Mooie route door de polders en eindigt (bijna) in mijn achtertuin ;-)).. Heerlijk gelopen, en ook het weer werkte mee!

18km
2 mei 2016 SP 12 (02) Zoetermeer station - Weipoort (bus 2 km)

Fantastische wandeling. Mag van ons direct bij de populaire routes;-))! Zo afwisselend, water, polders, mooie huizen.... We keken onze ogen uit! Het weer was ook heerlijk natuurlijk, dus gezellig even koffie gedronken op de geiten/kaasboerderij bij "Geertje" op het terras. Op 2 punten waren wij even de weg kwijt; op de heuveltop bij de Skibaan, en voorbij het gemaal was het hek weg... Maar toch de goede weg weer gevonden door de geel/rode route markering. Echt weer genoten!

14km
20 april 2016 SP 12 (01) Delft station - Zoetermeer station

Vandaag onze 1ste etappe van het Groene Hartpad gelopen. Prachtige wandeling en ook nog heerlijk weer! Boekje van Nivon is wel erg veroudered. Maar met de wijzigingen op zak, de geel/rode markeringen langs de weg, en beetje logisch nadenken, was alles goed te vinden.

18km
8 april 2016 SP 13 (09) Tienhoven - Utrecht (De Dom)

Onze laatste route van het Utrechtpad... Van NS Maarssen tot CS Utrecht. We begonnen met droog weer, maar halverwege begon het te regenen en is het niet meer droog geweest! Dat was jammer, want ik had daar niet op meer gerekend wat betreft kleding...dom... Het is en blijft Nederland..;-) Wij kijken met plezier terug op alle wandelingen van het Utrechtpad. Wat een prachtige omgeving!! Zoveel te zien, iedere wandeling weer! Bedankt!!

23km
6 maart 2016 SP 13 (08) Baarn station - Tienhoven

Gaan we wel of gaan we niet??? DE vraag vanmorgen... We weersvoorspelling was niet erg goed! Maar toch op pad gegaan. En geen spijt! Het weer was heerlijk!! We begonnen bij het station van Hollandse Rading en eindigden in Maarssen NS. Nog 1 wandeling en dan zit het Utrechtpad er op voor ons! Wat een prachtige wandeling weer vandaag...

25 februari 2016 SP 13 (08) Baarn station - Tienhoven

Vandaag gelopen van Baarn, de drie eiken, tot NS Hollandsche Rading. Prachtige wandeling! Weer zoveel moois te zien. Natuur, Soestdijk..noem maar op.. We begonnen en eindigden de dag met zon. Maar kregen ook een regenbui en zelfs sneeuw!

3 februari 2016 SP 13 (07) Amersfoort - Baarn station

Het weerbericht voor vandaag was erg onvoorspelbaar...droog en zon...regen...harde wind...hagelbuien.. En ja, we hebben alles gehad (behalve de hagel...;-)) Maar de wandeling was weer heerlijk, De stad Amersfoort...de polders naar Baarn...zo mooi! En ook de zon kwam vaak door. Dus het was gewoon weer genieten. PS. Het vrijliggend fietspad vd Krachtwijkerweg was afgesloten. Dus zijn we terug gelopen naar de Slaagseweg. Deze weg gevolgd tot het punt van de route; einde (fietspad) linksaf Slaagseweg.

24 januari 2016 SP 13 (06) Scherpenzeel - Amersfoort

Vandaag weer heerlijk gelopen, ondanks het miezerige weer... Wat een mooi route! Ik kan niet bedenken wat, tot nu toe, de mooiste route is. Alle wandelingen hebben iets speciaals, of de prachtige natuur...of een mooi dorp/stad...(zoals het mooie Wijk bij Duurstede)... We genieten elke keer weer! In Amersfoort, Haydnstraat (Heiligenbergerweg) weer op de bus gestapt..

19 januari 2016 SP 13 (05) Veenendaal-West - Scherpenzeel

Voor ons was dit de 6de wandeling van het Utrechtpad. Vanaf restaurant de Hof aan de N224 weer begonnen en tot aan de bushalte 'Kerk' in Scherpenzeel gelopen. Eigenlijk wilden wij nog verder, maar het werd al donker. Dus toch hier maar op de bus gestapt.... voldaan op weg naar huis...

6 januari 2016 SP 13 (05) Veenendaal-West - Scherpenzeel

Onze 5de wandeling begon bij bushalte Amerongseberg. Terug gelopen naar het Berghuis waar de vorige etappe eindigde. Vandaar naar Venendaal-West en richting Renswoude. Bij "Schalm/de Hof" weer op de bus gestapt naar huis. We wachten vol ongeduld op de dagen waarop het langer licht is! Maar deze wandeling was weer heerlijk lopen met droog weer (op een beetje gespetter na bij de start) en weinig wind!

11km
23 december 2015 SP 13 (03) Wijk bij Duurstede - Valkenheide (bus 1 km)

23 december en heerlijk weer! Dus weer een route gelopen van het Utrechtpad. Eigenlijk wilden wij lopen tot het Leersumse Veld, en bij sgm Maarsbergen weer op de bus stappen. Maar, (misschien door de kerstvakante?) er ging vanaf dat punt geen bus. Gelukkig al op de app van 9292 gezien, dus zijn we doorgelopen naar Amerongen. Het was al bijna donker toen we bij het Berghuis in kerstsfeer aan kwamen. En daar vroegen we aan een mevrouw wat de snelste weg was naar de bus... Zo in het donker was het wel moeilijk om te zien hoe je het beste kon lopen. Zelfs al had ik het thuis zo goed mogelijk uitgezocht. Maar zij bracht ons met de auto! Zo vriendelijk!! Weer een fantastische wandeling met mooie paden...modderpaden...en zoveel moois te zien! Op naar de volgende....

23 december 2015 SP 13 (04) Valkenheide (bus 1 km) - Veenendaal-West

Een groot gedeelte van deze wandeling gisteren, 23 dec, gelopen. Begonnen bij "Wijk bij Duurstede - Leersum" ... tot aan het Berghuis route "Scherpenzeelse weg - Amerongen" Elke wandeling is weer een feestje! Echt genieten!

13 december 2015 SP 13 (02) Werkhoven - Wijk bij Duurstede

Vandaag deze etappe afgemaakt. We begonnen in Cothen (Provinciale weg) en stapten in Wijk bij Duurstede (Steenstraat Centrum) weer op de bus. Wat een prachtige wandeling! Langs het water, veel natuur, maar ook door Wijk bij Duurstede zelf...waar we geheel onverwacht, middenin de drukte van de kerstmarkt terecht kwamen ;-). En dat alles met heerlijk weer! Op naar de volgende keer.....

2 december 2015 SP 13 (02) Werkhoven - Wijk bij Duurstede

Vandaag onze 2de etappe van het Utrechtpad gelopen en weer een prachtige wandeling! We begonnen op de Zeisterweg in Odijk en zijn in Cothen, de Brink, weer op de bus gestapt naar CS Utrecht. Sommige paden waren drassig en soms zaten we bijna vast in de modder, maar zo kwamen we op de mooiste plekjes. Echt weer genoten!!

5 november 2015 SP 13 (01) Utrecht (De Dom) - Werkhoven

We wilden zo'n 10 km lopen en dus in Bunnik de trein weer terug naar CS Utrecht nemen. Maar voor we het wisten waren we voorbij Odijk! Dus op de trein gestapt in Driebergen en terug naar Utrecht. De voldoende keer stappen we in Driebergen weer uit de trein en vervolgen onze route vanaf Odijk..... Mooie wandeling en heerlijk gelopen!