Pelgrimspad deel 1

Pelgrimspad deel 1 LAW 7-1

Naar de routepagina
79reacties
Inloggen of registreren (gratis) is nodig om een reactie of bericht te kunnen plaatsen.
  1. Rijk

Wordt er al nagedacht over een nieuwe uitgave van het Pelgrimspad deel 1? Per slot van rekening is de oude al weer 5 jaar oud.

2. Team Wandelnet

Beste Jochem en andere wandelaars,

Waarschijnlijk is men bezig met de aanleg van een treinviaduct over de Schinkel (verbreding spoorverbinding Schiphol- Almere) waardoor de doorgang nu belemmerd is. Ik denk dat dit tijdelijk is, waarschijnlijk zal de doorgang na de aanleg weer opengaan.

De oplossing is nu het fietspad te vervolgen in oostwaartse richting. Bij het kruisende fietspad naast de trambaan kan je dan rechtsaf slaan. Je komt dan na enige tijd weer op de route uit.

Fred Triep, Team Wandelnet

Thx, heb ik inderdaad zo gedaan. De afsluiting lijkt permanent te zijn trouwens. Groot ztevig hek.[quote][quote]Ik wil binnenkort ook dit deel lopen. Hoe hebben jullie de afsluiting opgelost, wat omlopen een probleem

Omlopen is geen probleem. Loop langs het talud van de A10 in oostelijke richting en ga bij het fietspad langs trambaan rechtsaf onder A10 door. Dit pad blijven volgen tot je vanzelf weer op de route bent gekomen. Succes!

[/quote]

3. Team Wandelnet

Beste Joop,

Jouw reactie heeft waarschijnlijk betrekking op het Pelgrimpad, deel 2 (het staat bij het Forumdeel van Pelgrimspad, deel 1) .

Ik zal het doorgeven aan de padcoordinator en dan wordt het zo gauw mogelijk hersteld.

Ontbrekende markeringen, barrieres en dergelijke kan je ook meteen melden op:

www.meldpuntwandelen.nl

Fred Triep

Op dit traject ontbreken nog steeds belangrijke markeringen. En ook de tekst in het boekje op deze kaart is niet zo erg duidelijk. Dit begint aan het begin van de 600 meter door de zandvlakte tot bij café Klinkert.  met name in  het bos is het makkelijk verdwalen. Beter een markering en kruis extra dan één te weinig. We kregen de indruk dat de route voor de markeerder als bekende in het gebied heel vanzelfsprekend is maar voor een buitenstaander is dat zeker niet het geval. Is dit nu wel of niet een driesprong, is dit een wandel- of mountainbike-pad en meer van deze vergelijkbare vragen.

Op het grindpad na de Zandleij staat op een pad aan de rechterkant nog een , na achteraf bleek, een oude markering. De vervallen markeringen lopen door tot het grote kruis in Cromvoirt. Misschien dat ook hier een kruis kan worden geplaatst.

4. Joch3m

Het viel me trouwens op dat het stukje Schinkelbos via het GPX bestand anders loopt dan de beschrijving in het boekje. Maakte niet veel uit, door het Schinkelbos was wel leuker lopen.

5. Joch3m

6. Tonny-Mari

7. Joch3m

Ik wil binnenkort ook dit deel lopen. Hoe hebben jullie de afsluiting opgelost, wat omlopen een probleem?

We hebben vandaag kaar 1 t/m 5 gewandeld van het Pelgrimspad. Op de route van kaart 3 konden wij niet onder de viaducten door onder de A10. De weg was volledig afgesloten met een hekwerk met twee poorten. De poorten waren gesloten met een ketting. Als dit structureel is kan er dan een melding geplaatst worden voor de volgende wandelaars?
    Groeten Mari Platenburg.

8. Tonny-Mari

9. mevij00

Op dit traject ontbreken nog steeds belangrijke markeringen. En ook de tekst in het boekje op deze kaart is niet zo erg duidelijk. Dit begint aan het begin van de 600 meter door de zandvlakte tot bij café Klinkert. met name in het bos is het makkelijk verdwalen. Beter een markering en kruis extra dan één te weinig. We kregen de indruk dat de route voor de markeerder als bekende in het gebied heel vanzelfsprekend is maar voor een buitenstaander is dat zeker niet het geval. Is dit nu wel of niet een driesprong, is dit een wandel- of mountainbike-pad en meer van deze vergelijkbare vragen.

10. Team Wandelnet

Beste Marlene,

Ik heb dit verhaal doorgestuurd via het bureau naar de padcoordinator. Als ik een bericht ontvang, dan zal ik je dit melden.

Bedankt voor de melding.

Fred Triep, Team Wandelnet

Vanuit Drunen richting Vught stuitten we bij de Loonse en Drunense Duinen op een traject waar de markeringen nogal eens ontbraken of onduidelijk waren en waar ook de routeomschrijving in de gids (uitgave 2010, 4e druk) niet klopte. Het gaat hierbij om het stuk tussen punt 37 en 38 op kaart 36 en 37 en de omschrijving op pagina 109.

Wat betreft de omschrijvingen:
    - In de gids staat: "Op driesprong bij kn80 (37) rechtsaf. Voor u verschijnt een grote zandvlakte. Bij een bankje met uitzicht (rechts) links naar beneden."
    Dit klopt niet. Als ik deze omschrijving volg, ga ik onderlangs het duin waar ik vanaf punt 37 recht tegenaan kijk. En kom uit op een veelheid aan paden die niet in de goede richting gaan; ook is er geen markeringsspaaltje te vinden.
    De omschrijving moet zijn:
    "Op driesprong bij kn80 (37) rechtsaf. Voor u verschijnt een grote zandvlakte. U steekt deze rechtdoor over over een breed zandpad gemarkeerd met paaltjes en passeert daarbij een bankje met uitzicht (rechts). Na een paar honderd meter hebt u aan uw linkerhand bos en rechts nog altijd zand. Dit pad komt uit in het bos. Na 50 meter in het bos slaat u linksaf kruist een ATB-route en gaat rechtsaf omlaag."

- Een stukje verderop, bij een volgend stukje duinen, staat de volgende omschrijving: "Een kleine zandvlakte met een flauwe bocht naar links oversteken (u komt voorbij kp83). Aan overzijde zandpad inslaan dat met bocht naar rechts het bos in gaat. Bij 'rechtdoor verboden' linksaf. Na 120 meter op viersprong rechtsaf."
    De omschrijving impliceert dat je op de zandvlakte naar links moet afbuigen. Dit klopt niet. Je moet gewoon "Een kleine zandvlakte rechtdoor, over het brede zandpad, oversteken (u komt voorbij kp83). Aan overzijde zandpad inslaan dat met een bocht naar LINKS het bos in gaat. Na 120 meter op fietspad linksaf." (Deze laatste zin staat al wel als correctie op Wandelnet).

Wat betreft markeringen:
    - Op een aantal plaatsen ontbreekt de markering helemaal (bijvoorbeeld vanaf punt 37 over de zandvlakte, waar ook de routeomschrijving in de gids onjuist is) - pas bij de bosrand is weer een paaltje met wit-rood schildje te vinden - dit paaltje is overigens bijna onder gestoven.....
    - Verder is er inconsequent gemarkeerd. Op de ene plaats staan geen (zichtbare) markeringen op de route zelf, zijn wel de zijpaden duidelijk zichtbaar afgekruist. Een klein stukje verderop, waar veel paden de route kruisen, zijn er helemaal geen markeringen meer te vinden, daar wordt er blijkbaar vanuit gegaan dat 'geen markering' betekent: gewoon het pad rechtdoor blijven volgen.
    - Een aantal verfmarkeringen op bomen zijn nog maar net zichtbaar - dat ging dus goed maar ze zijn wel aan verversing toe...

Noot: Heb dit ook al via een 'Melding' doorgegeven maar ook maar even hier, voor de wandelaars die in de tussentijd dit traject willen lopen.