Groene Hartpad

Groene Hartpad SP 12

Naar de routepagina
49reacties
Inloggen of registreren (gratis) is nodig om een reactie of bericht te kunnen plaatsen.
  1. marlenevandenbos

Op het traject tussen Montfoort naar IJsselstein is van begin januari tot eind maart een klein gedeelte afgesloten wegens werkzaamheden in het kader van oeverherstel. Het gaat om een deel van het jaagpad langs de Hollandse IJssel, tussen de fietsbrug naar Marnemoende en de rand van IJsselstein. De werkzaamheden zijn eenvoudig te omzeilen over het parallel lopende fietspad op de Zuid IJsseldijk (de 'oude' route).

Marlene van den Bos, markeerder

2. bos2014

Heb vandaag de eerste etappe gewandeld. In Delft, het station uit, kon ik de markeringen niet vinden. Maakt niet uit, dwars door Delft was ook leuk en vanaf de Oosterpoort was de route zeer goed gemarkeerd. Ik heb het zonder kaart, zonder beschrijving en zonder data gelopen en dat ging prima!

3. IenVrolijk

Ondanks slecht weer voorspelling op 20 december 2018 toch stukje route lopen. Vanuit het zuiden met OV naar Schipluiden via Delft, reis van 1 1\2 u. Busstation is bar koud op zo'n groot, leeg plein! Hoop dat het ooit bebouwd wordt. Met bus 33 via Delft e.o. naar Schipluiden.Halte aan rand van dorp en door routeplanner vinden we begin van de route vandaag snel. Leuk dorp! Buiten dorp over lang en nu koud fietspad naar A4 waar we via de fietsbrug oversteken. Veel verkeer op die weg, wij gaan het buitengebied in! Na fietsbrug even zoeken, vlakbij een ruiterpad en een smal paadje. Verderop pas markering ook van Oeverloperpad. Wat is nu goed? Een lokale hondenuitlaatster wijst ons op het smalle paadje, dat gaat direct naar de Tanthofkade. Het regent dus kiezen we voor de korten weg.Nu over de kade door mooie omgeving, bebouwing achter het groen. Bij den Hoorn lopen een een stukje om op advies op deze site, bij "a Piece of Cake"is er koffie met zelfgebakken gebak, het is druk, bijna kerstvakantie! verderop ook een pizzeria.Dan door woonwijk, langs sportvelden, park en grachtje komen we bij het station uit. De wind waait hier weer stevig maar in de stationshal kan met goed even zitten en bijkomen.
    Met trein weer ri. zuiden, alles rijd prima. In Roosendaal loopt trein vol met studenten, willen ook met kerst thuis zijn!
    Het was weer een mooie route!

4. IenVrolijk

PS ik kan de foto's niet op goeie manier neerzetten, rara...maar hoop dat een toch om aan te zien is...groetjes.

5. Team Wandelnet

Beste wandelaars en veldmedewerkers,

Fijn als je een bericht op het Forum achterlaat, waar de wandelaar wat aan heeft.

Heb je een status als veldmedewerker of padcoordinator, wil je die dan onder aan je bericht zetten: een bericht geplaatst door een veldmedewerker heeft meer betekenis dan die van een toevallige wandelaar, die een traject een keer gelopen hebt.

Bij voorbaat dank

Met vriendelijke groet

Fred Triep, Team Wandelnet

6. Dirk Rompel

Kaart 22 - Brug tussen Polsbroek en Polsbroekerdam

De brug bij voormalig restaurant De Kwakel tussen Polsbroek en Polsbroekerdam is in slechte staat en is met een hek gebarricadeerd. Deze is privé eigendom van de eigenaar van het voormalige restaurant ernaast. De aansprakelijkheid voor schade aan m.n. voertuigen is middels een hek afgedekt door de eigenaar.

Wandelaars kunnen de brug echter gewoon passeren. Zodra de brug verwijderd cq vervangen wordt zal tijdig een routewijziging worden aangebracht.

7. Peter Elderson

Loopt de route door het Schollebos in Capelle aan de IJssel nog wel volgens het kaartje en de tekst? De velden, bossen en paden daar zijn behoorlijk gewijzigd en andere wandelroutes en het wandelknooppuntennetwerk zijn over de voetpaden gelegd ipv de fietspaden die de GH-route aangeeft.

8. Team Wandelnet

Beste Peter,

Bedankt voor je tip. Hier hebben wandelaars wat aan.

Met vriendelijke groet

Fred Triep, Team Wandelnet

Horeca kaart 35

Komend uit de richting Vlaardingen is er aan het eind van kaart 35 een horecagelegenheid. Deze ligt op 100 meter van de route. Aan het einde van de Tanthofkade ga je dan niet rechtsaf maar linksaf Hoornseweg. Na de brug is het Woudseweg. Aan de overkant is de horecagelegenheid Piece of Cake (http://pieceofcakestore.nl/). Na de rust (met lekkere taart) loop je met het water rechts tot brug De Bolle Kickert. Rechtdoor Hoornsekade.

9. PeterE

10. PeterE

Kaart 35

Komend uit Vlaardingen sla je ongeveer 300 meter vóór de trambrug rechtsaf (kort na Vlaardingervaart 51). Zuidelijk van Schipluiden loop je richting Zouteveenseweg. Bij de Zouteveenseweg ga je linksaf en even later rechtsaf fietspad Zuidkade. Deze volgen over de A4. Bij splitsing rechts aanhouden grindpad. Fietspad oversteken en pad vervolgen tot einde. Linksaf Tanthofkade.