Veelgestelde vragen

Heeft u een vraag over deze site? Stel hem gerust. U vindt hier onderwerpen waar veel wandelaars vragen over stellen.

Registratie en inloggen

  1. Hoe kan ik me registreren?
    Klik daarvoor op de button ‘Registreren’ in de rechterbovenhoek en volg alle stappen.

  2. Hoe kan ik inloggen?
    Klik daarvoor op de button ‘Inloggen’ in de rechterbovenhoek en vul uw gebruikersnaam en wachtwoord in.

  3. Hoe kan ik mijn wachtwoord aanpassen?
    Ga naar:
    • Mijn Wandelnet (blauwe blok rechts bovenaan) ->
    • Profiel bewerken ->
    • Profiel & Privacy (o.a. wachtwoord) ->
    • Wijzig gegevens
    Hier kunt u een nieuw wachtwoord ingeven.

  4. Ik ben mijn wachtwoord vergeten. Wat moet ik doen?
    U kunt een nieuw, eenmalig wachtwoord aanvragen via
    • Inloggen (button in de rechterbovenhoek)->
    • Wachtwoord opvragen (rechterkolom).
    Vervolgens kunt u dit wachtwoord weer wijzigen naar een eigen (eenvoudiger) wachtwoord (zie hierboven voor de stappen).

  5. Hoe kan ik mijn gebruikersnaam aanpassen?
    Stuur hiervoor een e-mail naar info@wandelnet.nl. Vermeld in de e-mail uw naam, e-mailadres en uw oude gebruikersnaam.

  6. Mijn gebruiksnaam wordt niet geaccepteerd. En nu?
    Let er op dat een gebruiksnaam geen spatie mag hebben. Gebruik eventueel een _ of -. Ook kan een gebruiksnaam maar één keer voorkomen. Een gebruiksnaam kiest u zelf, het is niet uw e-mailadres.

Routes

  1. Hoe plan ik een route?
    Zie de uitleg in de groene balk bij de Wandelrouteplanner.

  2. Hoe vind ik een route?
    Vul op de homepage van Wandelnet bij ‘Waar wil je wandelen?’ een zoekterm (plaatsnaam of naam van de route) in en klik op ‘Zoeken’. Naast het kaartje verschijnen alle beschikbare routes.

  3. Hoe print ik een route uit?
    Zorg dat u bent ingelogd. Ga naar het betreffende traject en klik op ‘Direct route printen’ –> Print. Er verschijnt nu een nieuw scherm met een overzichtskaart van de route. Via het tabblad ‘Detail’ kunt u gedetailleerdere prints maken en voorkeuren instellen. Klik daarna op ‘Deze pagina afdrukken’.

  4. Ik kan geen routes printen of downloaden voor GPS.
    Routes printen of downloaden kan alleen als je bent ingelogd.

  5. Hoe kan ik een GPX-bestand gebruiken op mijn smartphone?
    Om het gedownloade GPX-bestand op uw telefoon te gebruiken heeft u een app nodig die het bestand kan ‘lezen’. Dit kan bijvoorbeeld met apps zoals GPS Hiker, Topo GPS (fijne, app maar wel betaald), Google Earth, Viewranger of Locus Map Free. U kunt het beste meerdere apps uitproberen om te zien welke app u bevalt. In deze app kunt u dan de GPX-file laden; de route wordt dan op de kaart getekend. Er zijn een paar GPX-types beschikbaar. Over het algemeen kunt u met het standaard GPX-bestand uit de voeten. Voor Google Earth bestaat er wel een geoptimaliseerd bestand dat u kunt kiezen. Ook voor Garmin of TomTom toestellen zijn er specifieke GPX-bestanden beschikbaar, wat echter niet wil zeggen dat u de andere niet kunt gebruiken.

    Elke app werkt weer anders en de mogelijkheden verschillen per app, maar meestal is er een functie in de app om een GPX-bestand te importeren. Raadpleeg hiervoor de handleiding van de betreffende app of google op ‘gpx importeren’ ‘naam app’. U kunt ervoor kiezen om het GPX-bestand op uw telefoon te downloaden of het over te zetten van uw computer naar uw telefoon. Soms kan dit via de website van de app (met inlogaccount kunnen gegevens doorgezet worden naar uw app), soms is het handiger door uw telefoon te verbinden met uw computer. Dit hangt af van de gebruikte toepassing, uw telefoontype en persoonlijke voorkeur.

  6. Heeft Wandelnet ook apps?
    We hebben twee apps; een voor het Streekpad Lochem. Alle routes zijn verder te downloaden als GPS-bestand. Ga daarvoor naar ‘Downloaden en/of opslaan’ in de groene balk onderaan de pagina van het betreffende  traject. De tweede app voor het wandelen over wandelnetwerken hoort bij routeplanner Wandelen123.nl. Deze is hier te downloaden. 

  7. Waar vind ik NS-wandelingen?
    Hier vindt u alles over NS-wandelingen.

  8. Kunnen jullie printjes opsturen van NS-wandelingen?
    Nee, helaas. Van sommige NS-wandelingen zijn nog routeboekjes beschikbaar. Deze kunt u bestellen in onze webwinkel .

  9. Ik heb een klacht over een route. Hoe kan ik dit doorgeven?
    Wanneer u een markering op de route mist, een fout in de routebeschrijving ziet of een blokkade op het pad constateert, dan kunt u dit doorgeven via het Meldpunt Wandelen. Deze site stuurt de melding direct door naar de betreffende padcoördinator, die vervolgens een markeerder op pad stuurt om de melding te bekijken.

    Als de wijziging essentieel is, geeft de padcoördinator dit door aan Wandelnet waarna het op de site wordt geplaatst.

Donateurs

  1. Ik wil graag donateur van Wandelnet worden. Hoe kan ik me aanmelden?
    Dat kan op de pagina Word donateur! Alvast bedankt voor je belangstelling!

  2. Wat is het verschil tussen een donateur en een ambassadeur?
    Als ambassadeur schenkt u eenmalig een bedrag aan Wandelnet en als donateur doneert u jaarlijks een bepaald bedrag (vanaf € 15,- per jaar). Lees hier alle mogelijkheden.

  3. Hoe kan ik mijn donateurschap opzeggen?
    U kunt te allen tijde uw donateurschap weer opzeggen. Stuur hiervoor een e-mail naar info@wandelnet.nl.

Webwinkel

  1. Ik ben donateur, maar ik zie geen korting bij een bestelling. Wat nu?
    De korting is pas zichtbaar bij het afrekenen. Is dat niet het geval, neem dan contact met ons op: info@wandelnet.nl. Excuses voor het ongemak.

  2. Hoe lang duurt het voordat ik mijn bestelling ontvang?
    Als u op werkdagen voor 20.00 uur uw bestelling plaatst, wordt deze dezelfde dag nog verzonden.

Nieuwsbrief

  1. Hoe kan ik de nieuwsbrief van Wandelnet ontvangen?
    Om de nieuwsbrief Lopende Zaken te kunnen ontvangen, is het nodig dat u zich registreert op deze site. Ga naar het registratieformulier (ook te bereiken via de button in de rechterbovenhoek), vul daar uw gegevens in en zet een vinkje bij 'Ja, houd mij op de hoogte via uw nieuwsbrief'. U ontvangt voortaan ca. 4 x per jaar de nieuwsbrief Lopende Zaken.
    Bent u al geregistreerd? Ga dan naar:
    • Mijn Wandelnet (blauwe blok rechts bovenaan) ->
    • Profiel bewerken ->
    • Instellingen en wachtwoord ->
    • Wijzig gegevens.
    Hier kunt u aanvinken dat u de nieuwsbrief wilt ontvangen. We wensen u veel leesplezier!

  2. Kan ik de nieuwsbrief ook op papier ontvangen?
    Dat is mogelijk, maar alleen als u donateur bent van Wandelnet. Stuur hiervoor een verzoek naar info@wandelnet.nl
Steun ons