Grote Rivierenpad

Grote Rivierenpad LAW 6

Naar de routepagina
80reacties
Inloggen of registreren (gratis) is nodig om een reactie of bericht te kunnen plaatsen.
  1. Ansell785

system device into the backwash phase and location the bypass https://watergadget.com/best-water-flosser-review-top-10-picks-2017 years guarantee for the product together with the electronic devices used in it.

2. Katie501

one which is preferred than all others like twitter and Linkedin. http://4liker.me the 4liker APK Application for Android phones using link.

3. Jolandre

Zaterdag 22 april j.l. heb ik weer voor de wandelsiters een tweede etappe gelopen. Dit keer van Maassluis west, bushalte Rontgendreef naar centrum Zwartewaal. Het begon allemaal wat rommelig want de wandelaars hadden met aanreizen wat problemen met busomleidingen en files. Maar dan toch uiteindelijk om 10.45 uur vertrokken we.
    Het was wat fris weer maar droog. We liepen Maassluis uit en wat leuk dat Kerkepad naar Maasland, wandelend tussen de koeien, koeienvlaaien en volbezaaide paardenbloem weilanden. Wat een schattig dorpje is dat! Vele authentieke details. Daarna door en via het centrum van Maassluis met zijn vele sluizen naar de horeca bij de pont. We stapten grand café het Hoofd binnen. Helaas is het niet zo GRAND. Chagrijnig personeel en schandalig dure vissoep (was heel weinig). Maar we konden de pont in ieder geval wel in de gaten houden.
    Na de pont vervolgden we ons pad via de gps.

LET OP! Echter het fietspad op de Noordzeeweg was afgesloten met hekwerk en wij vonden het te druk met verkeer om door de berm langs de weg te wandelen. We zijn terug gelopen en hebben het pad beneden langs de dijk en langs de wijken van Rozenburg genomen. Overigens is dit vele malen mooier dan het fietspad.

Daarna 3 bruggen over richting Zwartewaal. De luchten waren opengebroken en de zon kwam er geregeld bij. Ik heb mooie foto's kunnen maken en allemaal hebben we weer genoten!

4. Team Wandelnet

Beste Kees,

Ik ga dit doorgeven aan de padcoordinator van het Grote Rivierenpad. Ik hoop dan dat de markering de komende tijd verbeterd wordt.

Fred Triep, Team Wandelnet

Ben gisteren gestart in Hoek van Holland Strand.
    Het viel me op dat vanaf station haven tot buiten de bebouwde kom van Hoek van Holland nog maar erg weinig van de markeringen te zien is.

5. Team Wandelnet

Beste Bouman8a,

Inmiddels werkt de link wel. Ik heb het getest en je kunt de lijst zien.

fred Triep, Team Wandelnet

Helaas werkt de link nog steeds niet

6. KeesWint

Ben gisteren gestart in Hoek van Holland Strand.

7. Jolandre

Voor vandaag had ik de eerste etappe van het grote rivierenpad georganiseerd voor 12 medewandelaars. Verzameld bij station hvh haven. Naar het beginpunt gewandeld, daar waar het zand begint, om een foto van de groep te maken. Jammer.... merkte sommige wandelaars op ....... dat hier geen info bord van het pad staat.... Terug naar de haven langs de Nieuwe Waterweg met zijn grote zeeschepen. We liepen op de gps en de "oude" route. Door het fraaie Nieuwlandsepark, waar we een rode paddenstoel van de anwb tegenkwamen met zeemansteksten. Het ontluikende groen en de reigers langs het water. Het park verlatend, zagen we bomen met daarin schoenen hangen..... We gaan verder en net voordat we het Staelduinse bos in gaan, zien we een picknickbank in de zon. Mooi, het is inmiddels lunchtijd. Onder toeziend oog van een vette varken worden de boterhammen verorberd. Verder door het bos met zijn vele bunkers. Verrassend dat deze voor de vleermuizen worden behouden. Ondertussen proberen de dames allerlei opkomend groen te benoemen. Na het bos de oranjedijk op. Niet echt prettig door de vele fietsers. Halverwege kan men de grasdijk op... Het eerste nieuwe hek gaat goed open. Er staat niets aangegeven over honden, dus we besluiten door te gaan. 20 meter verder een volgend hek. Die gaat niet open en de honden konden nergend doorheen. Er zijn hier wel duidelijke markeringen van het pad. Wij besloten om met de honden parallel te gaan lopen op die drukke Oranjedijk. Aan het eind rechts nog wat plassen waar we 2 bergeenden en een Grutto mochten spotten. Uiteraard ook vele veel voorkomende vogels gezien zoals fuut, meerkoet, kuifeend, scholekster etc. Het weer was om te wandelen prima. Zonnig, wind en een graad of 13. Met een kleur op het gezicht namen we bij bushalte Rontgendreef afscheid. Dit eindpunt, na 17,8 km zal op zaterdag 22 april ons beginpunt zijn van de 2de etappe naar Zwartewaal!

8. bouman8a

Helaas werkt de link nog steeds niet

9. Team Wandelnet

Beste Iske,

De lijst met overnachtingsadressen zou op de volgende pagina moeten staan, maar de link er achter werkt niewt.

Ik heb dit doorgegeven aan het bureau en ik hoop dat dit zo gauw mogelijke hersteld wordt.

Fred Triep, Team Wandelnet

Binnenkort ga ik weer een gedeelte van het Grote Rivierenpad lopen. Een lijst van overnachtingsadressen is voor een goede planning onontbeerlijk. Ik kan deze lijst voor het Grote Rivierenpad nergens vinden. Help!

10. Pierresar

Vandaag (23-10-2016) deze route gelopen. Prachtig. De rijpe, rode appels hingen boven het wit bevroren gras. Later kwam de zon door tegen een strakblauwe lucht. Op de routekaart staat de bushalte aan de Lingedijk in Tricht aangegeven. Het is echter veel eenvoudiger om via de spoorbrug over de Linge naar station Geldermalsen te lopen. Vanaf de spoorwegovergang in Tricht kan je het station al zien liggen.