Marskramerpad LAW 3

3. Tips & ervaringen155
  4. Meldingen & wijzigingen

Route informatie

Wandelen over het Marskramerpad brengt u terug naar vroegere tijden. Ooit was het immers de wandelroute van de marskramers die langs oude handelssteden als Oldenzaal, Deventer en Amersfoort trokken om hun snuisterijen en wonderzalfjes aan te bieden. De marskramers zijn verdwenen, maar u kunt op het Marskramerpad nog steeds in hun voetsporen treden. Na Amersfoort wandelt u dwars door het Groene Hart naar Leiden. De laatste etappes voeren u daarbij langs de prachtige landgoederen tussen Wassenaar en Den Haag. En daar aangekomen doet u uw voeten geen groter plezier dan met afkoeling in die beroemde Scheveningse branding. En dan verder over het Hollands Kustpad?

Recente berichten over Marskramerpad LAW 3

Inloggen of registreren (gratis) is nodig om een reactie of bericht te kunnen plaatsen.
  1. Ton_B

Goedendag wandelaars
    Op 3 Juli is mijn vriendin Claudia begonnen aan het Marskramerpad vanuit Bad Bentheim.

Gewoon alleen. Met 12kg rugzak. Momenteel is ze voorbij Soest.
    Zwaar maar ze houdt vol!
    Dus als je een dame tegenkomt met een groene grote rugzak. Of je staat op een camping en je ziet het kleinste tentje wat je ooit gezien hebt. Zwaai even en maak een praatje :-)

Go Claudia!!
    Zie ook FB: De Paden op met Claudia

2. Rambl3r

Boerderij De Tolboom in Maartensdijk, waar je komend vanuit oostelijke richting links moet, heet nu Eyckenstein. Het is nu ook een boerderijwinkel, met lekker brood, appelsap, kaas en andere picknickbenodigdheden (en koffie en zitje buiten)

3. Rambl3r

In het Monnikenbosch, even na Amersfoort (kaart 126) op het zandpad na de slagboom (r 19, pag 127) staat dat je na 300m rechts moet. Na de markering rechtdoor was ik voor mijn gevoel nog lang niet op 300 meter en liep dus een tijdje te zoeken. Nuttiger zou zijn de rechtdoor-markering te verplaatsen naar het punt waar je rechtsaf moet.

4. Rambl3r

Tussen punt 51 en 52 (kaart 51) is, net nadat je de Vuurscheweg bent overgestoken, een paaltje met markering afgebroken. Komende uit oostelijke richting (regel 10, pagina 137) wijst het zich redelijk vanzelf. Maar de tegemoet komende wandelaars hadden pas door waar hun route liep toen ik het pad uitkwam.

5. PeterBoer

In het overzicht staat een omleiding vermeld bij Rijnsaterwoude ivm werkzaamheden aan de N207. Die werkzaamheden zijn (sinds half juni 2018) afgerond, en het pad is,niet helemaal met de roodwitte markering meer, maar met gezond verstand wel, weer prima te volgen.

Wij lopen het Marskramerpad vanuit Scheveningen, dus voor wat betreft de terugroute: wel het dorp in over de brug, wel bij huisnummer 110 door het hek de graskade op. Volg dan het schelpenpad en je wordt vanzelf onder de N207 doorgeleid.En dan klopt de route weer zoals vermeld!