Noaberpad LAW 10

  1. Route overzicht
  2. Alle trajecten
  3. Tips & ervaringen68
  4. Meldingen & wijzigingen

Route informatie

Wandelen van de Dollard naar de Rijn langs de Nederlands-Duitse grens is een ontdekkingstocht naar overeenkomsten en verschillen tussen twee 'noabers'. Geniet van vennetjes, sta stil bij eeuwenoude boerderijen, verbaas je over het landschap. Het Noaberpad voert langs vestingstadjes in Groningen, hoogveen in Drenthe, grafheuvels in Bentheim, beekdalen in Twente, scholtenboerderijen in de Achterhoek, oude stadjes in Münsterland en bossen in Montferland. Het pad eindigt in het Duitse Kleef waar u uw tocht kunt vervolgen op het Grote Rivierenpad of de Europese route E8.

Recente berichten over Noaberpad LAW 10

Inloggen of registreren (gratis) is nodig om een reactie of bericht te kunnen plaatsen.
  1. albertinereiziger

    Langs de Ruiten Aa loopt de route door verschillende begrazing gebieden waar honden niet zijn toegestaan. Verderop ben ik die niet tegengekomen.

    Wij zijn vorig jaar in Jipsinghuizen geëindigd met onze 2 honden. Aangelijnd geen beperkingen ondervonden. Dit jaar willen we tot Emlichheim lopen. Zijn er nog stukken waar honden niet toegestaan zijn?
    met vr. Gr. Ina

  2. brama

    Wij zijn vorig jaar in Jipsinghuizen geëindigd met onze 2 honden. Aangelijnd geen beperkingen ondervonden. Dit jaar willen we tot Emlichheim lopen. Zijn er nog stukken waar honden niet toegestaan zijn?
    met vr. Gr. Ina

  3. Team Wandelnet

    Beste Wandelaar JVlasbloml,

    Bedankt voor je bericht. Ik heb het doorgegeven aan de padcoordinator van het Noaberpad. Hopelijk wordt het probleem snel opgelost.

    Overigens kunt u problemen met barrieres, maarkeringen en dergelijke ook melden op ;

    www.meldpuntwandelen.nl

    Met vriendelijke groet

    Fred Triep, Team Wandelnet

    We liepen afgelopen weekeinde het traject van Nieuw-Dordrecht naar Wedde. (van zuid naar noord). Het viel ons op dat de bewegwijzering ook op dit traject in de zuid-noord richting veel te wensen over laat: bij sommige kruispunten flink achterom kijken, omdat de aanwijzingen de andere kant (noord-zuid) een stuk betrouwbaarder lijken te zijn. Dat geldt zeker voor de in het veld aangebrachte wijzigingen tussen druk 4 en 5....

    Overigens is dit wat mij betreft met afstand het mooiste deel van de route. Het traject Ter Apel- Bourtange is zeker de moeite van de toch wel vrij lange reis met het OV waard.



  4. Team Wandelnet

    Beste Wandelaar Snel,

    Bedankt voor je bericht. Ik heb het doorgegeven aan de padcoordinator van het Noaberpad. Hopelijk wordt het probleem snel opgelost.

    Overigens kunt u problemen met barrieres, maarkeringen en dergelijke ook melden op ;

    www.meldpuntwandelen.nl

    Met vriendelijke groet

    Fred Triep, Team Wandelnet


    Ligt het aan ons?  Wij lopen van zuid naar noord: Het gedeelte van Roswinkel naar Ter Wisch wordt bemoeilijkt doordat stickers van oude routes niet zijn verwijderd en zowel de oude routes en de nieuwe routes niet meer overeenkomen met de 4e druk en de aangekondigde wijzigingen.

    We lopen rondom Ter Apel volgens de kaart want als je de stickers volgt raak je in de war. Dan staat er zelfs bij de Ter Apel Sluis, waar je volgens de getekende route niet komt een aanwijzing met: "alternatieve route".

    En bij Ter Wisch zou je volgens de kaart naar het Ruiten-Aa Kanaal moeten lopen, maar volgens de stickers moet je daar langs de Ruiten-Aa lopen.

    Kortom: heel verwarrend.

  5. JVlasblom

    We liepen afgelopen weekeinde het traject van Nieuw-Dordrecht naar Wedde. (van zuid naar noord). Het viel ons op dat de bewegwijzering ook op dit traject in de zuid-noord richting veel te wensen over laat: bij sommige kruispunten flink achterom kijken, omdat de aanwijzingen de andere kant (noord-zuid) een stuk betrouwbaarder lijken te zijn. Dat geldt zeker voor de in het veld aangebrachte wijzigingen tussen druk 4 en 5....

    Overigens is dit wat mij betreft met afstand het mooiste deel van de route. Het traject Ter Apel- Bourtange is zeker de moeite van de toch wel vrij lange reis met het OV waard.

Ga naar het forum

Steun ons